خواص قهوه برای پوست چیست؟

خواص قهوه برای پوست چیست؟

خواص قهوه برای پوست را در این مقاله از سایت “آوا اسکین کر” بررسی خواهیم کرد. قهوه یک نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار است که امروزه طرفداران زیادی دارد. استفاده از این محصول برای پوست و مو بسیار مفید می باشد. قهوه برای لایه برداری و محافظت از پوست نقش مهمی داشته و با خواص آنتی اکسیدانی خود، برای تضمین سلامت آن مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین خواص قهوه برای پوست اشاره خواهیم کرد:

خواص قهوه برای پوست

قهوه یکی از نوشیدنی های پر طرفدار در سرتاسر جهان است. این نوشیدنی علاوه بر مصارف خوراکی، برای پاکسازی و سلامت پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قهوه سرشار از انمتی اکسدان های قوی مانند پلی فنول ها و فلاونوئیدهاست که برای پوست فواید زیادی دارد. معمولا از ماسک قهوه، صابون قهوه، اسکراب قهوه و تفاله قهوه برای خواص درمانی آن استفاده می‌شود.

آرامبخش و تسکین پوست

قهوه به‌دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، تاثیرات آرامش‌بخشی برای پوست دارد. برخلاف زمانی که قهوه را به عنوان یک نوشیدنی برای تحریک فعالیت ذهنی مصرف می‌کنید، در مصرف موضعی آن باید انتظار خاصیت آرامش بخشی را داشت. همین خاصیت آنتی اکسیدانی قهوه، به کاهش لکه‌ها، خطوط چهره و قرمزی صورت کمک می‌کند و باعث می‌شود که پوست شما ظاهر جوان‌تری داشته باشد.

 کاهش سیاهی دور چشم

قهوه، جایگزین خوبی، به‌جای کرم دور چشم است. کافئین موجود در قهوه با اتساع رگ‌های خونی، برای درمان حلقه‌های سیاه زیر چشم و کاهش پف چشم کمک می‌کند. افزایش گردش خون در رگ‌های خونی باعث می‌شود که پوست سفت‌تر شده و تجمع مایع در زیر چشم‌ها کاهش پیدا کند.

اسکراب پوست

استفاده از پودر قهوه، در ایجاد پوست سفید و درخشان صورت موثر است. پس از تاثیر فوق‌العاده پودر قهوه برای سفید و درخشان کردن پوست صورت‌تان غافل نشوید. اسکراب قهوه، تاثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش سلولیت پوست صورت و بدن دارد. اگر چنین مشکلی دارید، به‌جای استفاده از کرم‌های گران قیمت، از اسکراب گیاهی پودر قهوه برای کاهش اثرات سلولیت استفاده کنید.

خواص قهوه برای پوست چیست؟

بیشتر بدانید: معجزه روشن کننده پوست

درمان آکنه

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد آکنه استفاده از ماسک قهوه است که می تواند باعث تنظیم هورمون های بدن، باز شدن منافذ بسته شود. در نتیجه از ایجاد آکنه جلوگیری می کند.

طرز تهیه اسکراب قهوه

  1. مقدار مساوی تفاله قهوه و روغن زیتون را ترکیب کنید.
  2. ترکیب قهوه را به صورت دایره‌ای به پوست خود بمالید.
  3. ماسک را برای ۱۵ دقیقه تا یک ساعت روی پوست‌تان نگه دارید.
  4. پوست‌تان را با آب گرم بشویید. این مراحل را تا سه بار در هفته تکرار کنید.

کدام قهوه برای پوست بهتر است؟

قهوه عربیکا، رطوبت پوست را تقویت می‌کند و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد. همچنین با از بین بردن پوست مرده و لکه های پوستی به عنوان سم‌زدای طبیعی عمل می کند. اسپرسو یک لایه بردار عالی است، التهاب و قرمزی را کاهش می دهد و به از بین بردن پوست برنزه شده کمک می‌کند.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *