فرق بین آکنه و جوش صورت

فرق آکنه و جوش صورت

فرق آکنه و جوش صورت در چیست در این مقاله به تفاوت های هر کدام می پردازیم. تا کاملا مفهموم این دو تا متوجه شویم .

تفاوت آکنه با جوش در چیست؟

جوش و آکنه دو اصطلاح مرتبط با مشکلات پوستی هستند، اما به مفهوم‌ها و ظاهر مختلفی اشاره دارند. در اصطلاح عامیانه، ممکن است این دو واژه به صورت متبادل استفاده شوند. اما در اصطلاح پزشکی و زبان تخصصی پوست،در پاسخ به این سوال اگر بخواهیم به صورت کلی باید بگوییم که  آکنه یک نوع بیماری پوستی است در حالی که جوش از علائم آکنه است. در ادامه به تفکیک هر دو می پرداریم و دلیل هر کدام را باهم بررسی کنیم.

آکنه چیست؟

آکنه یک مشکل پوستی است که به وجود آمده از ترکیب چندین عامل مختلف می‌باشد. علت اصلی آکنه تولید بیش از حد چربی در پوست، ترکیب چربی و سلول‌های مرده پوست، باکتری‌ها و عوامل ژنتیکی است.

دلایل به وجود آمدن آکنه چیست؟

تولید چربی افزایش یافته: در دوران نوجوانی، تولید چربی پوست افزایش می‌یابد که ممکن است منجر به آکنه شود.
ترکیب چربی و سلول‌های مرده:چربی‌ها و سلول‌های مرده پوست می‌توانند با یکدیگر ترکیب شده و منافذ چغندران دهانی را مسدود کنند.
باکتری‌ها: باکتری‌های Propionibacterium acnes که در پوست وجود دارند، می‌توانند با سلول‌های چربی و سلول‌های مرده ترکیب شده و التهابات را ایجاد کنند.
عوامل ژنتیکی: ژنتیک نیز می‌تواند نقشی در افزایش احتمال بروز آکنه داشته باشد.
عوامل محیطی: عواملی مانند استفاده از مواد آرایشی چرب، تماس با اشعه آفتاب بیش از حد، استرس و تغییرات هورمونی نیز ممکن است بر روی ظاهر آکنه تأثیر بگذارند.

مطالعه بیشتر: تاثیر فیشیال در رفع لک های صورت چیست؟

علت ایجاد جوش های صورت

  • تولید بیش از حد چربی: چغندران دهانی چربی تولید می‌کنند که از طریق منافذ پوست (پورها) به سطح پوست منتقل می‌شود. اگر تولید چربی بیش از حد باشد، ممکن است پورها مسدود شده و جوش ایجاد شود.
  • ترکیب چربی و سلول‌های مرده پوست: چربی‌ها و سلول‌های مرده پوست ممکن است با یکدیگر ترکیب شده و به عنوان یک ماده آلوده به پورها وارد شوند. این ترکیب می‌تواند به ایجاد جوش منجر شود.
  • باکتری‌ها: باکتری‌های Propionibacterium acnes که در پوست وجود دارند، ممکن است با چربی و سلول‌های مرده ترکیب شده و التهابات را ایجاد کنند، که در نهایت به ایجاد جوش منجر می‌شود.
  • فشار و تحریک مکانیکی: استفاده از دستان یا ابزارهای تحریکی بر روی صورت می‌تواند باعث فشار بر پوست شود و باعث ایجاد جوش‌های سطحی یا زیرپوستی شود.
  • عوامل محیطی: استفاده از مواد آرایشی چرب، تماس با اشعه آفتاب بیش از حد، استرس، تغییرات هورمونی، و محیط‌های آلوده نیز ممکن است بر روی ظاهر جوش‌ها تأثیر بگذارند.

بهترین راه از بین بردن جوش صورت

یکی از بهترین راه های از بین بردن جوش های صورت انجام فیشیال می باشد. فیشیال  راه حل درمان تمام مشکلات پوستی می باشد. در این درمان از بخار،  ماسک صورت ، لایه برداری ، پاکسازی ، ماساژ صورت و انواع کرم ‌ها و لوسیون های کار آمد استفاده می شود . به بیان ساده تر ، فیشیال پوست به منظور بهبود کیفیت ظاهر پوست و آرامش بیشتر پوست و صورت انجام می گیرد.

 

 

 

نظرات

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *