علت ایجاد جوش سر سیاه

علت ایجاد جوش سر سیاه و درمان آن با فیشیال

علت ایجاد جوش سر سیاه چیست؟ چه عواملی باعث تشدید آن می شود؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه مقاله با ما همراه باشید:

جوش سر سیاه چیست؟

جوش های سرسیاه به دلیل گرفتگی منافذ پوست توسط فولیکول‌های مو به وجود ‌می‌آیند. این جوش ها در همه نواحی صورت می توانند ایجاد شوند اما در برخی نواحی مانند بینی و پیشانی بیشتر بوجود می آیند. علت رنگ سیاه این جوش ها  اکسیداسیون سلول‌های مرده پوست است. جوش های سرسیاه بدون التهاب بوده و در اطراف آن ها نقاط قرمز رنگ مشاهده نمی شود. افرادی که پوست چرب دارند بیشتر به جوش های سرسیاه مبتلا می شوند.

علت ایجاد جوش های سرسیاه

اگر سلول های مرده پوست در منافذ فولیکول مو تجمع پیدا کنند. غدد چربی باعث تولید چربی در این نواحی می شوند. در نتیجه برآمدگی هایی به نام کومدون روی پوست تشکیل می شود که در تماس با هوا، اکسید شده و به رنگ سیاه در می آید و باعث ایجاد جوش های سر سیاه می شود.

از دلایل مهم ایجاد جوش های سر سیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییرات هورمونی
  • نزدیک شدن به دوره قاعدگی
  • قرص‌های ضد بارداری
  • افزایش تولید چربی در بدن
  • تجمع باکتری‌های آکنه روی پوست
  • تغذیه نامناسب
  • استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت
  • استرس
  • مصرف دخانیات

علیت ایجاد جوش سر سیاه

نکات مهم برای پیشگیری از ایجاد جوش های سر سیاه

  1. پوست خود را به طور مرتب پاکسازی کنید. این کار باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و از ایجاد جوش های سرسیاه نیز جلوگیری ‌می‌کند. بهتر است از یک روتین مناسب جهت پاک کردن پوست خود استفاده کنید. برای پوست های چرب از پاک‌کننده‌های بدون روغن و برای پوست های خشک از پاک‌کننده‌های کر‌می‌ یا حاوی گلیسیرین استفاده کنید.
  2. بعضی اوقات علت ایجاد جوش سر سیاه، خوابیدن با آرایش است. مواد آرایشی باعث مسدود شدن منافذ پوستی و تجمع سلول های مرده پوست می شود.
  3. یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن جوش های سر سیاه لایه برداری اصولی است که باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود.
  4. بهتر است به صورت مرتب روبالشتی خود را بشویید چراکه مرکز تجمع باکتری و آلودگی‌ها است و باعث تجمع سلول‌های مرده و چربی در منافذ پوست و رشد جوش ‌های سرسیاه می‌شوند.

درمان جوش های سر سیاه با فیشیال

فیشیال یکی از رایج ترین روش‌های درمانی پوست است که می‌توان از آن برای درمان جوش های سرسیاه استفاده کرد. این روش درمانی می تواند در چند مرحله از جمله بخار، ماسک صورت، لایه برداری و پاکسازی کامل پوست با استفاده از کرم ها و لوسیون ها باعث ایجاد پوستی درخشان و صاف شود.

 

چنانچه می خواهید اطلاعاتی در مورد “مراقبت های بعد از فیشیال” کسب کنید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *