خشکی دور لب و راهکارهای درمانی آن

خشکی دور لب و راهکارهای درمانی آن

خشکی دور لب نشانه چیست؟ چه راهکارهایی برای درمان خشکی در اطراف دهان وجود دارد؟ همانطور که می دانید پوست لب ها بسیار نازک و لطیف است. به همین دلیل ممکن است در هوای گرم و سرد دچار ترک خوردگی و شکاف شود. در ادامه مطلب از مقاله سایت” آوا اسکین کر” قصد داریم با دلایل و راهکارهای درمانی برای خشکی دور لب بیشتر آشنا شویم:

خشکی دور لب به چه دلایلی ایجاد می شود؟

همانطور که می دانید لب‌ها غدد چربی ندارند از این رو نمی‌توانند رطوبت را همیشه حفظ کنند. پوسته پوسته شدن لب ها و ترک خوردگی آن ها، حس ناخوشایندی ایجاد می‌کند. گاهی اوقات هم با کندن پوسته‌های بلند شده، زخم‌های بدتری روی لب‌ها ایجاد می کنیم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که لب‌هایتان بیشتر اوقات خشک است. از سایر دلایل خشکی پوست دور لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگزما و پسوریازیس

گزما و پسوریازیس عاملی برای شکنندگی پوست می باشد. پوست در طول فرآیند های مختلف آب خود را از دست می دهد. اگر رطوبت رسانی نشود، دچار مشکلات شدیدتری خواهد شد که قرمزی را در اطراف دهان و چشم ایجاد می کند.

لیس زدن مدام لب ها

اینکه مدام اطراف دهانتان را با زبان خیس کنید، باعث می شود که روغنهای ضروری و رطوبت داخل آن از بین برود. پس بهتر است از بالم لب مرطوب کننده برای نرم کردن لب ها استفاده کنید، مخصوصا زمانی که آب و هوا خشک است.

آلرژی

قرار گرفتن پوست در معرض محصولات سخت آرایشی و شیمیایی به آن آسیب وارد می کند و باعث ایجاد آلرژی و خشکی پوست بر اثر آب دهان می شوند و در نتیجه پوست نمی تواند در برابر عوامل محیطی، قدرتمند عمل کند.

خشکی دور لب

خشکی دور لب و راهکارهای درمانی آن

راهکار های درمانی برای خشکی دور لب

در ادامه مطلب به برخی از موثر ترین راهکارهای درمانی برای رفع خشکی دور لب اشاره خواهیم کرد:

استفاده از رژ لب های مرغوب

استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب، مانند رژ لب های سرب دار می تواند باعث خشکی و التهاب لب های شود. به همین دلیل توصیه می شود از رژ لب های مرغوب و با کیفیتی که حاوی مواد مغذی برای پوست لب هستند، استفاده کنید.

لایه برداری لب ها

لب های خشک، مانع از جذب مواد مغذی به لایه‌های زیرین می‌شود. از این رو باید لایه خشک شده از لب جدا شود تا بتوان از ترمیم کننده های لب استفاده کرد. برای لایه برداری لب ها از یک لایه بردار مثل پودر دارچین یا شکر که با یک ماده نرم کننده ترکیب می‌شود، استفاده کنید. مثلا عسل یا روغن های گیاهی همچون شی باتر، برای این کار مناسب‌اند.

بیشتر بدانید: روتین مراقبت از لب ها

نوشیدن آب

زمانی که کمبود آب در بدن اتفاق می‌افتد، خشکی پوست ایجاد می‌شود. لب‌ها هم از این خشکی مستثنی نیستند. نوشیدن آب به اندازه کافی به ویژه در فصل‌های سرد سال که کمتر دچار تشنگی و تعریق می‌شوید، الزامی است.

ماساژ لب ها با روغن های مغذی

می توانید روزانه 5 الی 10 دقیقه با روغن های مغذی، لب‌های خود را ماساژ دهید. این کار علاوه بر افزایش گردش خون، باعث جذب بهتر مواد مغذی روغن‌ها هم می‌شود. روغن‌هایی همچون روغن زیتون و روغن نارگیل را به منظور ماساژ لب به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اسفاده از آلوئه ورا آبرسان قوی پوست لب

ژل آلوئه ورا سرشار از انواع ویتامین‌های مورد نیاز پوست است. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی در رژ لب‌های خود از عصاره آلوئه ورا استفاده می‌کنند. استفاده از روغن آلوئه ورا هم که ترکیبی از روغن زیتون و ژل آلوئه وراست، برای رفع خشکی پوست و ترک های پوستی مناسب است.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *