بهترین اسکراب لب خانگی

بهترین اسکراب لب خانگی چیست؟

بهترین اسکراب لب خانگی چه ویژگی هایی دارد؟ همانطور که میدانید، اسکراب لب برای لایه برداری لب مورد استفاداه قرار می گیرد. استفاده از این محصول، پوست لب را نرم تر کرده و مشکلات آن را رفع می کند. شما می توانید اسکراب لب را به راحتی در منزل تهیه کنید. در این مقاله از سایت ” آوا اسکین کر ” با ما همراه باشید تا انواعی از این محصول را به شما معرفی کنیم:

بهترین اسکراب لب خانگی چه ویژگی هایی دارد؟

از مهم ترین ویژگی های اسکراب لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرم و لطافت پوست لب: استفاده از اسکراب باعث نرمی لب ها شده و از این طریق باعث می شود تا رژ لب نمای بهتری روی لب ها داشته باشد.
  • بهبود سلول های مرده پوست لب: استفاده از اسکراب باعث می شود تا سلول های مرده پوست از سطح لب ها پاکسازی شود.
  • درمان مشکل خشکی لب: ترکیبات داخل اسکراب لب به آبرسانی و تغذیه پوست لب کمک کرده و از این طریق باعث درمان خشکی لب می شود.

طرز تهیه اسکراب لب عسل

یکی از بهترین اسکراب لب خانگی عسل است. این ماده طبیعی باعث تغذیه و آبرسانی پوست لب می شود. استفاده از این ماده طبیعی در اسکراب لب خانگی تاثیر زیادی در بهبود مشکلات لب‌ها خواهد داشت. برای ساخت این اسکراب باید عسل و شکر را به نسبت یک به دو با یکدیگر مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. سپس می توانید مقداری از این اسکراب را روی لب ها قرار داده و آن را به آرامی و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت زمان، لب ها را با آب ولرم بشویید و در مرحله آخر از بالم لب یا وازلین برای مرطوب کردن لب ها استفاده کنید.

بهترین اسکراب لب خانگی

اسکراب لب با روغن کرچک و لیمو

لب های برخی از افراد در فصل های سرد سال خشک و پوسته پوسته می شود. برای حل این مشکل می توان از اسکراب روغن کرچک و آب لیمو استفاده کرد. برای تهیه این اسکراب باید یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید. شما می توانید از گلیسیرین به عنوان جایگزینی برای روغن کرچک استفاده کنید. پس از مخلوط کردن ترکیب مذکور، مقدار مناسبی از آن را روی لب ها پخش کنید. این اسکراب را پس از پخش کردن روی لب ها، ماساژ ندهید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت روی لب ها باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، لب ها را با آب ولرم بشویید.

مطالب پیشنهادی: روتین مراقبت از لب ها

ساخت اسکراب لب با میوه

یکی از ساده ترین و موثرترین روش های ساخت اسکراب لب خانگی، استفاده از میوه هایی مانند توت فرنگی و کیوی است. برای تهیه این نوع اسکراب باید یک عدد توت فرنگی و نصف یک کیوی رسیده را له کنید. این میوه ها را در ظرفی ریخته و به آن یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، دو قطره ویتامین ای و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. سپس آن را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید.

علت استفاده از شکر در اسکراب لب چیست ؟

دانه های شکر موجود در اسکراب های خانگی باعث لایه برداری سطحی پوست لب ها می شود. از این طریق به حذف سلول های مرده پوست از سطح لب ها کمک می کند.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *