آیا آرایش پوست را خراب میکند؟

آیا آرایش پوست را خراب میکند؟

آیا آرایش پوست را خراب میکند؟ آیا کیفیت لوازم آرایشی در سلامت پوست تاثیر دارد؟

روزانه میلیون‏ها نفر در جهان از انواع لوازم‌ آرایشی بر روی صورت ‎شان استفاده می‎کنند. برخی فقط از این لوازم در زمان مهمانی و عروسی استفاده می‎کنند و برخی دیگر هم در هر زمان و مکانی عادت دارند که به بهانه زیبایی از محصولاتی استفاده کنند که مواد شیمیایی آن دشمن پوستشان است و از عوارض لوازم آرایشی غافل هستند. بسیاری از افراد نمی‎دانند که چطور باید بدون آرایش روز خودشان را سر کنند. باماهمراه باشید تا با عوارض آرایش زیاد آشنا شوید.  در این مقاله از سایت ” آوا اسکین کر ” با ما همراه باشید تا با عوارض آرایش دائم پوست بیشتر آشنا شویم:

آیا آرایش پوست را خراب میکند؟ تاثیر آرایش

متخصصان پوست معتقدند که آرایش برای پوست بسیار مضر است و پوست را خراب می‌کند. در نتیجه هرچه حجم آرایش روزانه کمتر باشد، میزان جوش‌ها و آکنه‌های پوستی نیز کاهش خواهند یافت. البته این بدان معنا نیست که نباید هرگز آرایش کنید، بلکه باید آگاه باشید و آرایش روزانه خود را به حداقل برسانید. در واقع شاید لازم نباشد برای یک بیرون رفتن ساده یا یک خرید روزانه، آرایشی سنگین داشته باشید.

تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوست

محافظت از پوست در برابر آفتاب یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی پوست خود انجام دهید. از این گذشته، نور خورشید می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست، بروز لکه‌های پوستی یا حتی بروز سرطان پوست شود. در نتیجه بهترین راهکار استفاده‌ی منظم از کرم ضدآفتاب است. در واقع استفاده از کرم ضدآفتاب یک روش عالی برای پیشگیری از ضررهای نور خورشید است. هیچ ماده یا پودر آرایشی دیگری که در آن SPF وجود داشته باشد، نمی‌تواند کار کرم ضدآفتاب را انجام دهد؛ در نتیجه فکر نکنید که می‌توانید کرم‌های آرایشی را جایگزین کرم ضد آفتاب کنید.

آیا آرایش پوست را خراب میکند؟

عوارض لوازم آرایشی بر پوست صورت

  • یکی از تاثیرات منفی استفاده روزانه از لوازم آرایش، چین و چروک پوست است. در نتیجه هرچه بیشتر آرایش کنید، تاثیر آرایش را بر پوست خود خواهید دید و شاهد چین و چروک بیشتر بر پوست خود خواهید بود.
  • عدم پاکسازی مواد آرایشی از پوست صورت قبل از خواب، عامل اصلی پیری پوست و چین و چروک صورت خواهد بود. زیرا مواد آرایشی در طول روز با آلاینده‌های زیست محیطی بر روی پوست انباشته می‌شوند و وارد منافذ پوستی خواهند شد، در نهایت نیز تاثیر منفی خود را بر پوست خواهد گذاشت.
  • بدترین چیزی که جوش های روی پوست را تغذیه می کند لوازم آرایش است، لوازم آرایش برای رشد اکنه و جوش فضا ایجاد می کنند و از طرفی درمان جوشها اثراتی را روی پوست بجا میگذارد که زیبایی را کاهش می دهد.
  • ریمل زدن مداوم می‎تواند باعث ایجاد مشکل برای مژه ‎های شما شود. سنگینی ریمل باعث ریختن آن‌ها می‎شود و به نظر نمی‎‌رسد کسی اینجا باشد که دلش بخواهد مژه ‎های طبیعی‌ اش را بر سر سهل‌ انگاری از دست بدهد. این اتفاق می‎تواند برای ابروها هم بیفتد.
  • پوست اطراف چشم یکی از نازک‌ترین و حساس‌ترین نقاط صورت است. متاسفانه این ناحیه یکی از اصلی‌ترین نقاطی است که آرایش چهره (از جمله با استفاده از کانسیلرها) روی آن انجام می‌شود. اگر کانسیلر غیراستاندارد باشد یا نسبت به آن حساسیت داشته باشید، بعد از استفاده ممکن است دچار خارش، قرمزی یا پف چشم شوید.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *