تاثیر کرم پودر بر پوست چیست؟

تاثیر کرم پودر بر پوست چیست؟

تاثیر کرم پودر بر پوست را در این مقاله از سایت فیشیال و پاکسازی “ آوا اسکین کر ” بررسی خواهیم کرد. استفاده روزانه از لوازم آرایشی به امری عادی در میان دختران و زنان تبدیل شده است. اما آنچه اهمیت دارد، عوارض این مواد شیمیایی برای پوست و آسیب به آن است. زیاده روی در آرایش و استفاده مداوم از آن باعث مسدود شدن منافذ پوستی و تشدید جوش و آکنه می شود. یکی از این لوازم آرایشی که می تواند فرصت نفس کشیدن را از پوست بگیرد، کرم پودر است. این کرم در صورت استفاده نادرست می تواند باعث ایجاد چین و چروک و پیری زودرس نیز شود.

تاثیر کرم پودر بر پوست

بسیاری از لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی بسیار سنگین هستند. این مواد باعث بسته شدن منافذ پوست و ابتلا به بیماری‌های پوستی می‌شوند. استفاده مداوم از لوازم آرایشی می‌تواند عوارض جانبی متعددی بر روی چشم و پوست داشته باشد و بر سلامت و شادابی پوست شما تاثیرگذار باشند. فرمولاسیون کرم پودر بر پایه امولوسیون بوده و حالت نیمه مایع دارد. کرم پودرهایی که بر پایه آب هستند، برای پوست های چرب مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین کرم پودرهای بر پایه چربی برای انواع پوست های خشک مناسب می باشند. از این رو انتخاب نوع کرم پودر بسته به نوع پوست بسیار حائز اهمیت است.

آیا کرم پودر باعث جوش می شود؟

لوازم آرایشی به دلیل مسدود کردن منافذ پوستی باعث رشد باکتری های عامل آکنه می شود. به همین دلیل بهتر است کرم پودری را انتخاب کنید که ضد حساسیت یا غیر کومدون زا باشد و از بسته شدن منافذ پوستی جلوگیری کند. به یاد داشته باشید پوشاندن پوست صورت با پنکیک و کرم پودر فقط باعث تاخیر در فرآیند درمان و بهبود پوست می‌شود. زمانی که پوست شما دچار مشکل است، آرایش ممکن است وضعیت را بدتر کند.

تاثیر آرایش بر روش های درمانی

باید توجه داشت که اگر از روش‌های درمانی مانند لیزر یا میکرونیدلینگ برای موهای زائد استفاده می‌کنید، بهتر است از آرایش کردن پرهیز کنید. آرایش ممکن است منافذ پوستی را ببندد و مانع از عملکرد صحیح این تکنیک‌ها شود. پس از انجام این درمان‌ها نیز توصیه می‌شود تا چند روز از آرایش خودداری کنید.

تاثیر کرم پودر بر پوست چیست؟

عوارض جانبی استفاده مدام از لوازم آرایشی

اگر شما هم جزء افرادی هستید که دوست دارید همیشه آرایش داشته باشید، باید بدانید که این مواد شیمیایی چه تاثیری روی سلامت پوست شما خواهند گذاشت:

  • منافذ پوستی

آرایش طولانی مدت منافذ پوست‌ را مسدود می کند. در نتیجه پوست امکان تنفس نخواهد داشت و شما مستعد ابتلا به آکنه، برآمدگی‌ و سایر مشکلات پوستی خواهید شد.

  • پیری زودرس

یکی دیگر از اصلی‌ترین عوارض لوازم آرایشی برای پوست، پیری زودرس است. باقی ماندن آرایش روی پوست در طول شب می تواند منجر به چین و چروک شوند. همچنین اگر هنگام آرایش از ضدآفتاب استفاده نکنید پوست شما آسیب دیده و در درازمدت دچار چین و چروک می شود. لکه ها و چین و چروک های ناشی از افزایش سن می توانند در نتیجه محافظت نکردن مناسب از پوست شما ظاهر شوند.

 چرب یا خشک شدن بیش از حد پوست

چنانچه از لوازم آرایشی مختص جنس پوست‌تان استفاده کنید، ممکن است پوست‌ شما خیلی خشک و یا خیلی چرب‌تر از قبل شود و مشکلات بسیاری را برای‌تان به وجود بیاورد.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *