فواید کرم مرطوب کننده چیست؟

فواید کرم مرطوب کننده را در این مقاله از سایت” آوا اسکین کر” بررسی خواهیم کرد: کرم مرطوب کننده به دلیل ویژگی خاصی که دارد به عنوان یکی از کرم های مراقبت از پوست در روتین آرایشی و بهداشتی استفاده می ‌شود. این کرم‌ ها با ایجاد لایه ‌ای مرطوب بر روی پوست، از خشکی و ترک خوردن آن جلوگیری کرده و پوست را نرم و لطیف می‌ کنند.

فواید کرم مرطوب کننده

اگه احساس می کنید که لایه های میکاپ به خوبی بر روی پوست شما نمی شیند، گویای آن است که پوست شما در طول روز رطوبت مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند. اگر دوست دارید پوست شاداب، نرم و جوان داشته باشید و برای همیشه با خشکی و دهیدراتاسیون خداحافظی کنید، استفاده روزانه از کرم مرطوب کننده را جدی بگیرید. در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین فواید کرم مرطوب کننده اشاره خواهیم کرد:

جلوگیری از خشکی پوست

اولین و بدیهی‌ترین فایده استفاده از مرطوب کننده، جلوگیری از خشکی پوست است. مرطوب کننده‌ها، لایه عایق و نفوذ ناپذیری روی سطح پوست ایجاد می‌کنند و از این طریق سد لیپیدی و طبیعی پوستتان را تقویت می‌نمایند. این امر، از تبخیر آب جلوگیری می‌کند و رطوبت مورد نیاز پوستان را برای ساعات طولانی حفظ می‌نماید.

کمک به جوان سازی پوست

مرطوب کننده ها بافت الاستین و کلاژن پوستتان را تقویت کرده و انعطاف و الاستیسیته آن را نیز افزایش می‌دهد. در نتیجه، از ایجاد چین و چروک‌های جدید جلوگیری می‌کند و خطوط ریز را نیز محو می‌نماید. همچنین به شما کمک می‌کند پوستی نرم و لطیف داشته باشید. متخصصان پوست بر این باورند که مرطوب کننده‌ها، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای حفظ جوانی شما هستند.

برای کاهش چربی در پوست چرب از چه نوع مرطوب کننده ای استفاده کنیم؟

برای کاهش ترشح چربی در پوست چرب و مبتلا به جوش عموما از مرطوب کننده های شامل موادی مانند گلیسرین، هیالورونیک اسید، روغن ‌های طبیعی و ویتامین‌ های گوناگون استفاده می شود. این محصولات باعث حفاظت از پوست در برابر خشکی و ترک خوردگی می شوند.

فواید کرم مرطوب کننده

سایر خواص کرم مرطوب کننده

  • می‌تواند از پوست حساس محافظت کرده تا باعث بهبود رنگ و بافت آن شود و نقایص آن را پوشش دهد.
  • باتوجه به اینکه مرطوب‌کننده‌ها، آب را در خارجی‌ترین لایه پوست نگه می‌دارند، به منظور یک سد موقتی برای پوست شما عمل می‌کنند.
  • استفاده از کرم مرطوب کننده یا کرم ضد چروک به کاهش ظاهری خطوط و چین و چروک های پوست کمک می کند و باعث کاهش علائم پیری در پوست می‌شود.
  • کرم مرطوب کننده باعث کاهش التهابات پوست شده و عوارضی مانند جوش و آکنه را کاهش می‌دهد.
  • این کرم به پوست کمک می کند تا در برابر عوامل محیطی مانند آفتاب، باد و سرما محافظت شود.
  • با کمک کرم مرطوب کننده می توان باعث بهبود بافت پوست و افزایش نرمی و لطافت آن شد.
  • استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از استفاده از محصولات آرایشی می‌تواند جذب بهتر و موثرتر آنها را تسهیل کند.

مرطوب کننده مناسب برای پوست خشک

درصورتی که پوستی خشک دارید باید مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب نمایید که رطوبت را به پوست شما بازگرداند. بهتر است از یک  کرم مرطوب کننده قوی برای پوست خیلی خشک که بر پایه چربی است و دارای مواد موثری جهت رطوبت‌رسانی می‌باشد یا محصولاتی بر پایه وازلین استفاده نمایید. این محصولات پوست شما را هیدارته نگه می‌دارند.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *