ضد آفتاب چیست

ضد آفتاب چیست؟و انواع ضد آفتاب

ضد آفتاب چیست? امروز در انیت مقاله قصد داریم به صورت تخصصی در مورد انواع ضد آفتاب بحث کنبم.

یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی داشتن پوستی سالم است. جدا از وجهه ظاهری این موضوع؛ پوست وظیفه حفاظت از بدن در برابر ورود میکروب ها را نیز بر عهده دارد. به همین دلیل خیلی از محصولات مراقبت از پوست توسط پزشکان آزمایش و تست میشوند. ضدآفتاب نیز از جمله محصولات مهم و حیاتی برای محافظت از پوست است که عدم استفاده از آن منجر به بروز بسیاری از بیماری های پوستی نظیر ایجاد لک، کک و مک، پیری پوست، چین و چروک و حتی سرطان پوست می شود. خطر بروز این بیماری ها با استفاده از کرم ضدافتاب بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان بپردازیم پس اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی‌ های ضد آفتاب خوب چیست

خیلی از افراد می‌پرسند چرا از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ آن‌ها فکر می‌کنند که برای داشتن پوستی صاف و شفاف، باید از کرم‌های خاصی استفاده نمایند. در صورتی که در قدم اول، استفاده از یک کرم ضدآفتاب با یک SPF مناسب، برای پوست شما مهم است. بعد از این که این محصول را تهیه کردید می‌توانید به سراغ دیگر کرم‌های آرایشی بروید.

اما چطور می‌توانیم یک ضد آفتاب خوب تهیه کنیم؟ اصلا ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در قدم اول باید SPF ضد آفتاب بررسی شود. منظور از SPF همان Sun Protection Factor است که به معنی فاکتورهای محافظت در مقابل نور خورشید است. هر چقدر مقدار این فاکتور بیشتر باشد، در مدت زمان بیشتری می‌توانید در فضای باز که دارای نور شدید خورشید است، قرار بگیرید. یادتان باشد، قبل از کرم ضدآفتاب، نوع SPF درج شده بر روی جعبه را بخوانید.

روی هر کرم ضد آفتاب عبارت محافظت از پوست در برابر UVA یا UVB و یا هر دوی آن‌ها نوشته شده است. اشعه مضر فرابنفش توانایی آسیب رساندن به پوست را دارد. UVA اشعه‌ای است که منجر به ایجاد چین‌وچروک و در نتیجه پیری پوست می‌شود. UVB هم باعث ایجاد قرمزی، خارش و سوختگی پوست خواهد شد. پس ضد آفتاب کامل ضد آفتابی است که از پوست در برابر این دو فاکتور هم محافظت کند.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در هنگام خرید یک کرم ضدآفتاب خوب باید در نظر داشته باشید، مناسب بودن آن کرم با توجه به نوع پوست شما است. ما در این مقاله ضد آفتاب‌های مناسب هر نوع پوستی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین  ضد آفتاب برای پوست چرب

افرادی که دارای پوستی چرب و براق هستند، باید از کرم ضدآفتابی استفاده نمایند که فرمول ساخت آن مبتنی بر آب باشد یا در ساخت آن از چربی استفاده نشده باشد. این نوع ضدآفتاب ها یک حالت خشکی بر روی پوست ایجاد می‌کنند و به خاطر دارا بودن فرمولاسیون خاص، باعث ایجاد حس خنکی بر روی پوست می‌شوند. تا اینجا به صورت کامل دانستیم که ضد آفتاب چیست! پس تا انتها همراه آوا اسکین کر باشید…

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک

افرادی که دارای پوستی خشک هستند، به خاطر دارا بودن سطح پایین چربی مفید پوست و آب، مستعد حساسیت، خلرش و قرمزی هستند

افرادی که دارای چنین پوستی هستند، باید از کرم ضد آفتابی استفاده نمایند که در آن مرطوب کننده‌های متعددی مانند سیلیکون،لانولین و روغن به کار رفته باشد.

به هنگام خرید کرم ضدآفتاب های مخصوص پوست خشک، حتما به SPF 30 به بالا فکر کنید و حتما دقت کنید در آن از مرطوب کننده‌هایی که گفته شد، استفاده شده باشد.

بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط

افرادی هستند که پوستشان مختلط است، یعنی در ناحیه‌ای از پوست صورت، خشکی و در ناحیه دیگر مانند بینی و یا گونه‌ها، پوستی چرب دارند. این چنین افراد باید از ضد آفتاب‌های مناسب برای پوست مختلط استفاده نمایند.

برای آن‌که بخش‌هایی از پوست که خشک است دچار التهاب و حساسیت نشود، بهتر است که از یک کرم مرطوب کننده در آن نواحی استفاده کنید. پس از آن کرم ضد آفتاب مخصوص پوست مختلط را استفاده نمایید.

ضد آفتاب چیست؟ معرفی و ویژگی ضد آفتاب خوب

SPF چیست ؟

وقتی صحبت از کرم ضد آفتاب می‌شود، مقدار اس پی اف هم به دنبال آن می‌آید.

در کل باید بگوییم SPF مخفف عبارت انگلیسی (sun protection factor) است که معنی آن محافظت در برابر نور خورشید است.

ضدآفتاب‌ها طبق SPF ای که دارند تقسیم‌بندی می‌شوند.

ضد آفتاب‌های موجود در بازار از SPF ۲ تا ۶۰ SPF و بالاتر هستند. اما چه اس پی افی مناسب است؟!

برای پاسخ به این سوال اگر از متخصصان پوست بپرسید می‌گویند ضدآفتاب‌های با ۱۵ SPF و بالاتر برای پوست مناسب هستند.

ولی نکته‌ای که در مقدار SPF یک ضد آفتاب مهمتر است این است که ضد آفتاب به درستی و مرتب استفاده شود. این نکته به این معنی است که اگر از یک ضد آفتاب با ۱۵ SPF درست و مرتب استفاده شود، از یک کرم ضد آفتاب با ۶۰ SPF که یک روز در میان و نادرست استفاده شود، موثرتر است. پس به خاطر داشته باشید که درست استفاده کردن از ضد آفتاب‌ها اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

عوامل مختلف موثر برای استفاده از یک ضد آفتاب خوب

  • افرادی با پوست‌های سفید و روشن و رنگ‌پریده.
  • افرادی که لک پوستی و موی قرمز و ظریف دارند.
  • افرادی که به جای برنزه شدن، آفتاب‌سوخته می‌شوند.
  • افرادی که خال سیاه گوشتی دارند.
  • افرادی که به دلیل مشکل پزشکی، دارای پوست حساسی هستند.
  • افرادی که در روزهای خاص مثل تعطیلات بیشتر در معرض نور آفتاب هستند.

نحوه استفاده از ضد آفتاب

  • ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن ضدآفتاب بزنید.
  • برای خانم‌ها، ضدآفتاب می‌تواند زیر آرایش استفاده شود.
  • از یک سری از نقاط مثل لبه‌های گوش، پا، و اگر بی‌مو هستید، نقاط بی‌موی سرتان غافل نشوید. ازآنجایی که لب‌ها نیز در معرض آفتاب‌سوختگی قرار دارند، از کرم ضد UV مخصوص لب استفاده کنید.
  • مهم نیست کرم ضدآفتاب شما تا چه مدت دوام دارد، حداقل هر دو ساعت یک‌بار کرم را مجددا اعمال کنید. اگر عرق کردید یا خیس شدید بهتر است حتی در فاصله کمتری از کرم استفاده کنید.
  • به تاریخ انقضای ضدآفتاب دقت کنید. در طول زمان ضدآفتاب خاصیتش را از دست می‌دهد. اگر ضدآفتاب شما تاریخ انقضا ندارد، بهتر است بعد از ۳ سال استفاده، آن را دور بیندازید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بهترین ضد آفتاب‌های مناسب برای هر نوع پوست آشنا کنیم. به معرفی این محصولات که قیمت‌های متفاوتی دارند پرداختیم تا انتخاب را برای خرید و استفاده شما آسان‌تر کنیم. شما تجربه‌ای راجع به هر کدام از این ضد آفتاب‌ها دارید؟ کدام ضد آفتاب را مناسب می‌دانید؟ خوشحال می‌شویم که تجربه و نظرات خود را در قسمت دیدگاه برای ما ارسال کنید.

ضد آفتاب چیست؟ پاسخ به این سوال را با مطالعه این مقاله به صورت کامل دریافت کردید.

 

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *