اسید تراپی چیست؟و انواع اسیدها

اسید تراپی چیست؟و انواع اسیدها

اسید تراپی چیست؟و انواع اسیدها را در این مقاله باهم بررسی میکنیم چرا که اسید تراپی یک ترکیبات موثر برای درمان  لک ، جای جوش ، جوش های زیر پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این ترکیبات موثر اسیدتراپی می گویند.این روش درمانی یک لایه سلول های مرده پوست را از بین می برد و به جواسازی پوست کمک می کند.

انواع اسیدهای و کاربرد آنها

هیدروکسی اسیدها(HAs) لایه بردارهای شیمیایی هستند و منشا گیاهی دارند. به همین دلیل به آنها اسیدهای میوه  نیز گفته می شود.دو گروه اصلی و کلاسیک هیدروکسی اسید ها شامل آلفاهیدروکسی اسیدها (AHA) مانند گلایکولیک اسید و لاکتیک اسید و بتاهیدروکسی اسیدها(BHA) مانند سالیسیلیک اسید می باشند.همچنین تزکیباتی همچون رتینول ، ویتامین C و اوره ، در مقادیر بالا به عنوان لایه بردار شیمیایی عمل می کنند.لایه بردارهای شیمیایی به طور عمیق لایه برداری می کنند و لایه های پایین تر پوست را برمی دارند. اشکال این نوع لایه بردارها این است که علاوه بر سلول های مرده پوست سلول های زنده را نیز برمی دارند وموجب التهاب و حساسیت پوست می شوند.به همین دلیل ، دو نوع جدید از هیدروکسی اسیدها شامل پلی هیدروکسی اسیدها(PHA)و لیپوهیدروکسی اسیدها(LHA) که بسیار ملایم تر از لایه بردارهای سنتی AHA و BHA هستند به تازگی رواج یافته اند.

اسید آلفاهیدروکسی ( AHA ) چیست و اثرات مفید

اسید AHA لایه برداری سلولهای مرده سطح پوست از بین می برد و دارای اثرات آبرسانی و مرطوب کنندگی تحریک ساخته شدن کلاژن ، ضد لک و روشن کنندگی پوست ،حفظ رطوبت و شادابی پوست،و روشن کردن پوست های تیره و کاهش تیرگی لک های پوست یکدست نمودن بافت و رنک پوست کمک می کند.

اسید بتاهیدروکسی (BHA) چیست و فواید کلی

اسید BHA نفوذ به درون منفذ پوست و حل کردن سلولهای مرده پوست ،جوش های سر سیاه،سبوم و غیره کمک می کند دارای اپرات ضد التهابی و ضد باکتری است.برای درمان بهبود آکنه، منافذ بسته،جوشهای سر سفید،و سر سیاه و رزاسه (قرمزی پوست)کوچک کردن انازه منافذ پوست با تمیز نگهداشتن آنها ، درمان میلیا و موهای زیر پوست کمک می کند.

چه کسایی نباید اسیدتراپی انجام بدن؟

کسایی که نباید انجام بدن کسایی هستن که دچار اگزما،پیسوزیاریس، عفونت صورت،درماتیت،مصرف کنندگان دارهای انعقاد خون،دیابت یا زخم باز اینا برای اسید تراپی مناسب نیست.در فیشیال متخصص با توجه به نوع پوست شما و موارد دیگر اسید مناسب برای پوست شما را انتخاب خواهد کرد.

 

 

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *