اسید تراپی چیست

اسید تراپی چیست؟و مزایایی اسید تراپی

اسید تراپی چیست ؟ اسید تراپی پوست یکی از روش های موثر برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله آکنه، لکه، چین و چروک و … است. این روش درمانی با لایه برداری پوست، سلول های مرده سطح پوست را از بین می برد و به جوانسازی پوست کمک می کند.

به طور کلی،‌ اسیدها در دسته لایه بردارهای شیمیایی قرار می گیرند که به صورت کرم و با درصدهای مختلف برای لایه برداری سطحی و عمیق پوست تولید می شوند.

این روش درمانی باعث می شود پوست شما مواد مغذی و کرم های تقویتی و درمانی را بهتر جذب کند و همچنین بتواند خود را ترمیم و احیا کند. در ادامه انواع اسیدها و کاربرد هریک را توضیح می دهیم تا انتهای این مطلب همراه آوا اسکین کر باشید

انواع اسید در اسیدتراپی

دو نوع اسید های مختلف برای پاکسازی و لایه برداری پوست داریم:

1- آلفا هیدروکسی اسید  (به انگیسی AHA) از نوع اسیدهای حلال در آب که از عصاره میوه های قنددارگرفته شده است.)

2- سالیسیلیک اسید ( این نوع اسید از گیاه بید گرفته شده است و سلولهای مرده پوست را به صورت ریشه ای پاک می کند. برای پوست های ترک خورده و چرب بسیار مناسب است.)

مزایای اسید تراپی چیست

  • لایه برداری پوست
  • تمیز نگه داشتن منافذ
  • کاهش آکنه
  • درمان جای جوش
  • درمان لکه های کهن سالی
  • ضد سالخوردگی و کاهش خطوط ریز
  • روشن شدن پوست

همه چیز در مورد اسید تراپی در آوا اسکین کر

مراقبت های لازم بعد از اسیدتراپی پوست

انتخاب لایه بردار مناسب برای پوست شما از اهمیت بسیاری برخوردار است و انتخاب اشتباه میتواند نتیجه معکوس بدهد بنابراین بهتر است با متخصص پوست در این زمینه مشورت نمایید.

استفاده از کلاه و کرم ضد آفتاب به صورت همزمان بعد از اسید تراپی ضروری است و هرگز نباید پوست در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد.

بهترین زمان برای اسید تراپی بعد از ظهر و شب است که احتمال آفتاب رسیدن به پوست ملتهب بعد از اسید تراپی به صفر برسد.

عوارض اسید تراپی

اسید تراپی در صورتی که با مشورت پزشک متخصص پوست انجام نشود و مراقبت های بعد از اسیدتراپی رعایت نشوند ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد.

استفاده از موادی مانند هیالورونیک اسید، مراقبت و عوارض جانبی خاصی ندارد. اما اسیدهایی که برای پیلینگ و لایه برداری استفاده می­ شوند، ممکن است باعث نازک شدن پوست و قرمز شدن موقتی آن بشوند. برای جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی، استفاده از ضد آفتاب بعد از اسیدتراپی الزامی است.

اسید تراپی چیست و چه نقشی در درمان جوش صورت دارد؟

اعمال اسید بر روی پوست برای رفع مشکلات پوستی، اسید تراپی گفته می­ شود. در اسید تراپی پوست که معمولاً برای پوست صورت انجام می­ شود

از اسید ضعیفی که توسط پزشک و متناسب با مشکل پوست شخص تجویز شده است، استفاده می­ شود.

اسید درمانی برای کاهش آکنه با لایه برداری پوست و تمیز نگه داشتن منافذ معروف است. هنگامی که روی پوست قرار می گیرد، برخی از اسیدها ممکن است

با کمک به پوست در زدودن سلول های مرده از لایه بالایی و با کاهش قرمزی و تورم (التهاب) عمل کنند. این کار باعث کاهش تعداد جوش های ایجاد شده و تسریع بهبودی می شود.

هنگام استفاده از اسیدها روی پوست چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که استفاده موضعی از برخی اسیدها می‌تواند پوست را به خورشید حساس کند، بنابراین حتماً هر روز صبح از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید

تا از پوست خود محافظت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که این لیست گسترده ای از اسیدهایی است که نقش های مختلفی در پوست دارند. متخصص پوست می تواند به شما کمک کند

تشخیص دهد کدام یک برای نوع پوست و نگرانی شما مناسب است. و مشاهده شده که خیلی ها برای زیبایی پوست خود پولهای خیلی زیادی را هدر می دهند .

کاربرد‌های اسید تراپی و انواع اسیدهای مورد استفاده در آن

در این بخش شما را با انواع کاربرد‌ها و اسیدهای مورد استفاده برای هر کاربرد آشنا می‌کنیم:

از بین بردن آکنه

معروف‌ترین و بهترین اسیدی که برای از بین بردن آکنه صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، سالیسیلیک اسید است. این اسید نقش مهمی در لایه‌برداری و شفاف‌سازی پوست دارد و می‌تواند تا حد زیادی از بزرگ شدن منافذ جلوگیری کند.

جوانسازی پوست

گلیکولیک اسید در مراقبت از پوست استفاده می‌شود و نوعی اسید از خانواده آلفا هیدروکسی است. این اسید یک عامل فوق‌العاده‌ جهت جوانسازی پوست و پیشگیری از پیری است.

لایه‌برداری و بستن منافذ پوست

اسید ماندلیک نیز در اسیدتراپی بسیار پرکاربرد است. این اسید دارای خاصیت لایه‌برداری و ضدجوش است. این اسید مانند اسید گلیکولیک از خانواده آلفا هیدروکسی اسید‌ها است.

پایان یافتن جوش به وسیله اسیدتراپی

در مبارزه با آکنه اسید آزلائیک یکی از بهترین اسیدهای مورد استفاده است. این اسید باعث از بین رفتن باکتری‌های پوست می‌شود، التهاب‌های پوستی را کاهش می‌دهد و نتیجه‌ استفاده از آن داشتن پوستی شفاف است.

روشن شدن پوست

کوجیک اسید یک روشن‌کننده‌ قوی پوست شناخته می‌شود. به‌ صورت گسترده از این اسید در اسیدتراپی استفاده می‌شود.

 

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *