روتین پوستی شبانه

روتین پوستی شبانه در 5 مرحله

روتین پوستی شبانه چه تاثیری در سلامت پوست دارد؟ از آنجایی که پوست ما دائماً در معرض انواع آلودگی‌ها، مواد آرایشی و همچنین اشعه‌های زیان آور نور خورشید قرار دارد، بنابراین به طور دائم و همیشگی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. یکی از مهمترین و بهترین زمان‌ها برای این رسیدگی، شب‌ها است. همانطور که بدن ما شب‌ها به آرامش و استراحت نیاز دارد، پوست هم از این قاعده پیروی می‌کند. شب‌ها بهترین فرصت برای پوست است تا در کنار استراحت، به بازسازی و ترمیم خود نیز بپردازد.

در این مقاله از سایت ” آوا اسکین کر” قصد داریم با روتین پوستی شبانه بیشتر آشنا شویم:

روتین پوستی شبانه

در طول روز پوست با عوامل مختلفی چون آفتاب، آرایش و آلودگی‌های مختلفی در تماس است؛ اما با رسیدن شب، همزمان با استراحت بدن، پوست آرام شده و به ترمیم و بازسازی صدمات ناشی از روز می‌پردازد. در چنین شرایطی استفاده از محصولاتی مثل آبرسان، نرم‌کننده و ماسک به پوست کمک می‌کند تا مواد مغذی عمیق تر جذب شوند.

1. شستشوی صورت

پیش از استفاده از هرگونه محصول مراقبت از پوست این نکته را باید یادآوری کرد: که مهمترین مرحله روتین مراقبت از پوست در شب را فراموش نکنید و آن پاکسازی آرایش و شستن صورت است.

باقی ماندن آرایش بر روی صورت باعث مسدود شدن منافذ پوست و در نتیجه ایجاد لک، جوش و همچنین پیری زودرس پوست می‌شود. به این منظور بهتر است از یک ژل یا محلول شستشوی صورت متناسب با نوع پوست استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی: علت منافذ باز پوستی چیست؟

روتین پوستی شبانه

2. تونر

تونر یک محصول بهداشتی است که بعد از شستشوی صورت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به تغذیه پوستتان کمک می‌کند و در عین حال pH، رطوبت و چربی پوست را متعادل نگه می‌دارد.

یک تونر مناسب، به تغذیه، احیا و تسکین پوستتان کمک کرده و باعث تقویت و بهبود ظاهر پوستتان می‌شود. تونر در اصل باعث پاک شدن باقی مانده آلودگی‌ها و مواد آرایشی از سطح پوست، مرطوب کردن، شادابی و تنظیم pH سطح پوست می‌شود. به یاد داشته باشید بهترین زمان استفاده از تونر، شب‌ها پس از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت است.

3. کرم شب

کرم شب بهترین وسیله برای مرطوب‌ کردن پوست و حفظ سلامت آن در طول خواب شبانه است. یادتان باشد که در طول روز، پوست یک لایه از مواد آرایشی یا حتی آلودگی روی خود دارد، پس شب‌ها و روی پوستی تمیز، بهترین فرصت جذب مواد مغذی است که همین موضوع استفاده از کرم شب را برای پوست الزامی می‌کند.

برای استفاده از کرم شب بهتر است ویژگی‌های پوستتان را در نظر بگیرید، به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید بر روی آبرسانی کرم دقت کنید.

4. کرم دور چشم

از آنجایی که پوست اطراف چشم، حساس‌ترین و نازک‌ترین بخش از پوست روی صورت است، پس مراقبت از آن بسیار جدی و ضروری است. پوست دور چشم به دلیل بافت متفاوتش با پوست دیگر بخش‌های صورت، به کرم مخصوص احتیاج دارد. استفاده از کرم دور چشم در همین راستا از سنین جوانی توصیه می‌شود و این برخلاف نظریه اشتباهی است که آن را مختص سن بالا می‌دانند. استفاده دائم از کرم دور چشم باعث کاهش چین و چروک‌، کاهش سیاهی دور چشم، افزایش رطوبت، بهبود بافت پوستی، محافظت در برابر هرگونه آسیب و افزایش نرمی و درخشندگی پوست ناحیه اطراف چشم خواهد شد. پس مصرف آن را جدی بگیرید.

5. مرطوب کننده

قدم آخر در روتین شب استفاده از کرم مرطوب‌کننده است. کرم‌های مرطوب کننده جزو ضروریات روتین شب هستند، چرا که موجب حفظ رطوبت میان سلول های پوست خشک به صورت عمقی می‌شوند. می‌توانید از انواع کرم شب و مرطوب کننده با هم در این بخش از روتین کمک بگیرید.

روتین پوستی شبانه

چرا باید روتین شبانه پوست داشته باشیم؟

روتین پوستی شب، همانطور که از نام آن پیداست در پایان روز و پیش از خواب انجام می‌شود؛ روتین مراقبت از پوست در شب بسته به نیاز، نوع پوست و تجویز پزشک متخصص بین هر فرد متفاوت است. اگر پوست شما در طول شب به درستی تغذیه شود، در طول روز شفاف و شاداب به نظر خواهد رسید.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *