روتین پوستی منافذ باز چیست؟

روتین پوستی منافذ باز را در این مقاله از سایت ” آوا اسکین کر” بررسی خواهیم کرد: استفاده از روتین های مراقبت پوستی می تواند باعث سلامت بیشتر پوست و حفاظت از آن شود. به این منظور شما باید با نوع پوست خود آشنا شوید و محصولی استفاده کنید که متناسب با پوست شما باشد. روتین پوستی منافذ باز می تواند باعث کنترل سبوم و بسته شدن منافذ پوستی شده و پوست شما را شاداب و با طراوت می کند.

روتین پوستی منافذ باز

منافذ باز پوستی، وظیفه تأمین کردن چربی موردنیاز پوست را بر عهده دارند که سبب می­‌شوند رطوبت پوست هم همیشه حفظ شود. روتین منافذ باز پوست موجب کنترل سایز این منافذ شده و از باز شدن بیشتر آنها جلوگیری می‌کند. زمانیکه چربی در منافذ پوست ما جمع ‌شود و با آلودگی و لوازم آرایش روی پوست ترکیب ‌شود، منافذ مسدود می‌شوند. در ادامه به مراحل این روتین پوستی اشاره خواهیم کرد:

پاکسازی پوست

در مرحله اول شما باید پوست خود از هر گونه مواد شیمیایی و آرایشی پاک کنید. به این منظور از یک محصول بدون صابون برای پاک‌سازی پوست خودتان استفاده نمایید. توجه نمایید که علت اصلی بزرگ شدن منافذ پوست شما انسداد آن با مواد آرایشی و آلودگی ها می باشد.

 لایه‌برداری

اگر پوست چربی دارید، باید هفته‌ای یک یا دو بار لایه‌برداری کنید. اسکراب پوست چرب کمک می‌کند تا آلودگی هایی مانند گرد ‌و خاک، سلول‌های مرده پوست و چربی اضافی از منافذ پوست حذف شوند. در نتیجه، منافذ پوست مسدود نشده و کوچکتر دیده می شوند.

البته، نباید بیشتر از دو بار در هفته پوست را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری بیش از اندازه، پوست را خشک می‌کند.

روتین پوستی منافذ باز چیست؟

استفاده از تونر

در این مرحله می‌توانید با استفاده از تونر ها اثرات ناخالصی را از روی پوست خود پاک کنید و باعث سفت شدن منافذ پوستی شوید. تونر ها معمولاً موادی بر پایه الکل هستند که چربی اضافی پوست را به خود جذب کرده و باعث کوچک شدن منافذ می شوند. اگر شما دارای پوست چرب می باشید حتماً از انواع مختلف تونر های مخصوص جوش و آکنه استفاده نمایید. این محصولات با بستن منافذ پوستی، بقایای مواد آرایشی و آلودگی های روی پوست شما پاک کرده و باعث ایجاد بافت یکنواخت می شود.

تغذیه و رطوبت رسانی پوست

در این مرحله برای رطوبت رسانی و تغذیه پوست خود می توانید از با استفاده از یک روغن مناسب یا مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید. همانطور که می دانید، استفاده از محصولاتی که باعث تشدید چربی پوست می شوند، می تواند باعث ایجاد جوش، التهاب و منافذ بیشتر شوند. به همین دلیل باید محصولاتی را برای پوست چرب با منافذ باز انتخاب کرد که فاقد مواد شیمیایی مضر بوده و از خشک شدن آن جلوگیری کنند.

منافذ باز چه تاثیری در پوست دارند؟

منافذ باز موجب می­ شوند که یک پوست پرتقالی داشته باشید و این بر ظاهر شما و اعتماد به نفستان اثر خواهد گذاشت. این منافذ را نمی توان با استفاده از لوازم آرایشی هم پوشش داد. به همین خاطر برای آنکه بتوانید پوستی صاف و یکدست داشته باشید، باید این منافذ را بسته نگه‌ دارید. روتین پوستی برای منافذ باز پوست، بهترین شیوه برای رفع این مشکل خواهند بود که تاثیر گذاری طولانی مدت دارند.

مزایای روتین منافذ باز پوستی

منافذ باز پوستی به صورت سوراخ­‌های بزرگ و متعدد در سطح پوست ظاهر می­‌شوند. روتین منافذ باز پوستی، باعث کوچک شدن منافذ و شادابی بیشتر پوست می شوند. اما به یاد داشته باشید که استفاده از این روتین ها منافذ را به طور کامل مسدود نمی کند، چرا که در این صورت راه تنفس پوست بسته می شود. این روتین­‌ها یک تناسب در باز و بسته شدن منافذ پوست ایجاد می­‌کنند.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *