برای درمان لک صورت چه باید کنیم؟

برای درمان لک صورت چه باید کرد؟

لکه های تیره (هایپر پیگمانتاسیون) هنگامی بر روی پوست پدیدار می شوند که پوست بیش از مقدار طبیعی ملانین تولید کند. این لکه‌ها دواقع بسیار کوچک و سطحی می‌باشند با توجه به اینکه خطری برای سلامتی ندارند، اما در روحیه و اعتماد به‌ نفس فرد بسیار تأثیرگذاراند. اکثر افراد مبتلا به لک صورت، از وجود این لکه‌ها ناراضی می‌باشند و همواره به دنبال راه‌ حلی برای درمان آن هستند. شاید مایل باشید در مورد لک صورت بیشتر بدانید.

انواع لک و علت ایجاد آن

انواع لک‌ها را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد:

لک ملاسما

کک مک یا فرکل (Freckle)

لک‌های پیری

لک‌های ناشی از سوءتغذیه و کمبود  ویتامین

لک صورت در اثر مصرف بعضی داروها

لک صورت ناشی از التهاباتی مانند آکنه

لک صورت ناشی از آفتاب

درمان سریع و فوری هایپرپیگمانتاسیون یا لک‌ های پوستی

هایپرپیگمانتاسیون یا لک پوستی، ناشی از گسترش تراکم و افزایش تعداد رنگ‌دانه‌ای ملانین در لایه‌های مختلف پوست است. در این حالت پوست این مناطق، نسبت به سایر نواحی تیره‌تر یا در موارد نادری روشن‌تر می‌شود. این لکه‌های پوستی بسیار رایج هستند و معمولاً بی‌ضرر می‌باشند.

درمان سریع لک صورت ناشی از التهاباتی مانند آکنه

در دوران جووانی و نوجوانی، امکان دارد در سنین مختلفی، پوست به دلایل تغییر هورمونی (رسیدن سن بلوغ) شروع به جوش زدن و آکنه کند و امکان دارد این جوش‌ها به دلایل خاصی در سنین بالاتر به لک تبدیل شوند و هرچقدر جوش‌ها در سنین جووانی بیشتر باشد امکان بیشتر بودن لک‌های در نواحی مختلف صورت وجود دارد. اما البته که درمانی برای این لک‌های پوستی که ناشی از آکنه‌ها هستند وجود دارد.

درمان لیزری برای از بین بردن لک صورت

روش لیزر گران‌ترین و البته مؤثرترین روش درمان لکه‌های تیره‌ پوست است. این روش می‌تواند به‌خصوص برای لک‌های صورت ناشی از آکنه هم بسیار مؤثر باشد. برای انجام این راه درمانی باید حتماً از پزشک خود مشورت بگیرید و با توصیه‌ی آن دست به درمان لک‌های پوستی با لیزر بزنید. در این روش تابش نور لیزر رنگ‌دانه‌های خاصی را مورد هدف قرار می‌گیرد؛ درنتیجه، ذرات رنگی پوست را می‌شکند و از بین می‌برد. آی پی ال هم نور آن متمرکز کمتری ایجاد می‌کند و احتمال آن زیاد است که تأثیرات نامطلوبی را بر ناحیه‌ی اطراف آن برجای بگذارد خصوصاً در پوست‌هایی با رنگ برنزه و تیره.

روش درمانی سریع و فوری لک صورت با میکرونیدلینگ

امکان دارد بسیاری از افراد برای انجام این روش ترس داشته باشند. میکرونیدلینگ توسط پزشک و به‌طور حرفه‌ای و با استفاده از غلتک جنس فولاد ضدزنگ که با صدها سوزن ریز پوشانده شده است. این دستگاه امکان جراحات ریز را دارد و به همین دلیل خون و خون‌ریزی است که بسیاری از افراد برای انجام دادن این روش ترس دارند.

برای درمان لک صورت چه باید کرد؟

علت بوجود آمدن لک صورت چیست ؟

  1. پیری و افزایش سن
  2. کمبود ویتامین
  3. مصرف برخی از داروها مثل کلرپرومازین ، دی پنیسیلامین ، هیدانتوئین ، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان
  4. التهاب پوست
  5. بیماری هایی مانند روماتیسم ، نارسایی کلیه و سیروز کبدی
  6. استفاده از مواد آرایشی
  7. نور مستقیم آفتاب
  8. حساسیت به بعضی مواد مانند عطر و ادکلن

سریعترین راه از بین بردن لک صورت با مزوتراپی

اساس کار مزوتراپی صورت برای لک تزریق مواد دارویی به زیر پوست است. بعد از چند جلسه تزریق این مواد به زیر پوست لک ها و تیرگی هایی که روی پوست قرار دارند کم کم از بین می روند.

میکرودرم ابریژن

یکی دیگر از راهکارهای رفع لک صورت، میکرودرم ابریژن می باشد. این روش در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و بر روی لایه ی اپیدرم پوست، تاثیر بسیار زیادی می گذارد.برای درمان لک صورت چه باید کرد؟

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت میشود؟

در جواب به این سوال که چه ویتامین هایی باعث لک صورت میشود باید بگوییم که کمبود ویتامین هایی مانند B12، A ، C و اسید فولیک موجب به وجود آمدن لک بر روی صورت می شود.

آیا زالو درمانی برای از بین بردن لک صورت موثر است ؟

. زالو با خوردن خون آلوده و به اصطلاح سودایی فرد و با افزایش جریان خون کمک می کند که پوست شفاف تر شود و لک و تیرگی های پوست از بین بروند

با تاثیراتی که از زالو درمانی در رابطه با از بین بردن لک صورت مشاهده شده است گمان می رود در آینده نه چندان دور طرفداران این روش بسیار زیاد شوند.

 

کرم های ضد لک و روشن کننده پوست صورت

کرم فور اور بلوم

کرم اگرادو

 کرم سینره

 برای-درمان-لک-صورت-چه-باید-کرد؟-

سخن پایانی

اجازه ندهید لکه‌های تیره موجب ناراحتی شما شوند‌. از این ماسک‌ها استفاده و برای همیشه با این لکه‌ها خداحافظی کنید‌‌.البته استفاده از این ماسک‌ها کافی نیست.

مهم این است که در کنار استفاده از این درمان‌ها، هنگامی‌که در معرض خورشید هستید از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. برای محافظت از صورت‌تان، از یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید و برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید و آلودگی، صورت‌تان را با یک روسری بپوشانید.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *