تفاوت تونر با میسلار واتر چیست

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟

تفاوت تونر و میسلار واتر  هر کدام دقیقا چه کاری را انجام می‌دهند؟ این‌‌ها سوالاتی هستند که این روزها با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار زیاد پرسیده می‌شوند. بگذارید در این مساله کمی دقیق‌تر شویم. تونر و میسلار واتر هر دو جزئی از مراحل روزانه پاکسازی و مراقبت از پوست هستند. برای این که یک پوست فوق‌العاده داشته باشید، باید به پوستتان رسیدگی کنید و از محصولات مراقبت از پوست و پاک‌کننده‌های مناسب استفاده کنید. این مراقبت روزانه به این معنا است که شما هر روز باید با محصولات مناسب نوع و نیاز پوستی خود، صورتتان را بشویید و سپس آبرسانی کنید. مهم نیست پوسستان چرب هست یا خشک؛ رسیدگی و مراقبت از پوست صورت به طور روزانه برای هر نوع پوستی امری واجب و حیاتی است.

آشنایی با انواع تونر صورت

اما باید بدانید که به طور کلی انواع تونر صورت در سه دسته طبقه بندی می شوند:

  • تونر های بر پایه الکل
  • تونر های بر پایه آب و گلیسرین
  • تونر های بر پایه آب

تونر های بر پایه الکل

انواع تونر های پوست بر پایه الکل، غالبا دارای مواد قابض هستند.

مواد قابض در واقع دسته ای از محلول ها هستند که آب و الکل را در نسبت های مختلف دارند. اگر محصول خریداری شده مخصوص پوست های خشک باشد، باید قابض های مورد استفاده در آن، دارای حداقل میزان الکل باشند، به این دلیل که الکل پوست را خشک خواهد کرد.

تونر های بر پایه آب و گلیسرین

این تونر ها همان تونر های بر پایه گلیکول هستند که با عصاره های معطر همانند عصاره گل رز یا عصاره مرکبات ساخته شده اند. تنها کاری که این مواد برای پوست انجام خواهند داد، تخریب کلاژن پوست است. پس بهتر است در خرید این نوع از تونر ها به شدت محتاط باشید.

تونر های بر پایه آب

این دسته از تونرها به راحتی می توانند با داشتن مواد مغذی پوست را تغذیه کنند. تونر های بر پایه آب می توانند حاوی مواد ترمیم کننده یا دارای آنتی اکسیدان ها باشند. این ترکیبات می توانند به ترمیم و جوانسازی پوست کمک کنند. همچنین تونر های بر پایه آب، می توانند پوست را از انواع آسیب ها حفظ کنند. تونر های بر پایه آب توانایی نفوذ به لایه های زیرین پوست را دارند و می توانند ترکیبات جوانساز را تا عمق لایه های زیرین پوست برسانند.

تونر چیست

تونر های مخصوص پوست را بشناسیم

تونرهای مخصوص پوست چرب و مستعد آکنه از الکل بیشتری تشکیل شده تا پوست را مات کند و از ایجاد جوش جدید جلوگیری کند.

تونرهای مخصوص پوست خشک، آبرسانی پوست را به عهده دارند و اغلب حاوی گلیسیرین مرطوب کننده هستند.

به دنبال تونر‌هایی باشید که برای پوست آرام بخش باشد. تونرهای مخصوص پوست حساس قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و سوزش پوست را از بین می‌برد.

تونر پوست چرب و مستعد جوش

به دنبال تونرهایی باشید که قابلیت کنترل چربی، کاهش جوش‌ها و جوش سر سیاه را داشته باشد. در این تونر می‌توانید به دنبال عصاره درخت چای سبز و ویتامین A باشید.

تونر پوست خشک

تونرهایی که دارای آبرسان هستند بهترین گزینه برای پوست‌های خشک هستند.

تونرهای هیالورونیک اسید به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کنند، به همین دلیل پوست شما را در طول روز نرم و صاف نگه می‌دار

تونر پوست معمولی و مختلط 

از تونرهایی استفاده کنید که روزانه هستند، PHپوست شما را کنترل می‌کند و پوست را از این دوحالت جدا می‌کند به گفته ای ناخالصی پوست را از بین می‌برد.

طرز استفاده از تونر صورت چگونه است؟

  1. قبل از استفاده از تونر، حتما صورت خود را با ژل شستشو مناسب پوستتان بشویید.
  2. تونر صورت را قبل از خواب استفاده نمایید.
  3. برای استفاده از تونر، ابتدا آن را به پنبه آغشته کنید.
  4. برای بهبود جریان خون در سطح پوست، پنبه را به صورت دورانی بر روی صورت به حرکت درآورید.
  5. پس از بیدار شدن از خواب، صورتتان را با آب حتما بشویید.
  6. توصیه می شود برای پاک کردن پوست خود از آلودگی ها، دو بار در روز از تونر استفاده کنید.
  7. ناحیه تیزون صورت (T) همان پیشانی، بینی و چانه بوده که معمولا بیشتر چرب می شوند. استفاده از تونر صورت در این قسمت ها بیشتر توصیه می شود.

طرز استفاده از تونر صورت چگونه است؟

ویژگی‌های تونر چیست

  • کاهش چربی پوست
  • مروطب کننده
  • آبرسان پوست
  • بسته شدن منافذ پوست
  • آرامش بخش
  • از بین رفتن التهاب پوست
  • جلوگیری از جوش و از بین برنده جای جوش

عملکرد تونر بر پوست چگونه است؟

  • چربی اضافی و آثار باقی مانده آرایش را از بین می‌برد
  • بخشی از فراین پاسازی پوست به شمار می‌رود
  • می‌تواند باکتری، آلودگی، گرد و غبار روی پوست را پاک کند
  • به پوست شما تمیزی فوق العاده عمیقی می‌تواند بدهد
  • از پوست محافظت می‌کند
  • منافذ باز پوست را می‌بندد
  • می‌تواند کمک به جذب محصولات دیگر بر روی پوست داشته باشد
  • احساس شادابی و طراوت بیشتری به پوست می‌دهد

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر، نوعی محصول پاک کننده و مراقبت پوستی است که از آب تصفیه شده، ترکیبات مرطوب کننده و سورفکتانت‌های ملایم تشکیل شده است. مرطوب کننده‌های به کار رفته در ساختمان این محصول، به آبرسانی و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. از طرفی ترکیبات سورفکتانت، با نفوذ به عمق لایه‌های پوستی، عمل پاکسازی را انجام می‌دهند. به همین خاطر است که معمولا میسلار واترها را محصولاتی چند منظوره  به عنوان پاک کننده آرایش، پاکسازی کننده پوست و مرطوب کننده تلقی می‌کنند.

انواع میسلار واتر رو بشناسید

در ادامه به شما میسلار وارتر بر اساس نوع پوستی که دارید رو معرفی میکنیم، تاکید میکنم حتما میسلار رو متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید تا دچار مشکل در استفاده اون نشید.

پوست های نرمال تا چرب

اگر پوست شما نرمال و تا حدی چرب است و جزو افرادی محسوب نمی شوید که پوست حساسی دارند می توانید از انواع میسالار واتر استفاده نمایید. با این حال مطمئن شوید میسلار واتری که انتخاب کردید به خوبی آرایش پوستتان را پاک کرده و به تنظیم چربی پوست شما کمک می کند.

پوست های چرب

اگر پوستی چراب دارید که اغلب براق است باید میسلار واتری انتخاب نمایید که سبب تنظیم چربی اضافه پوستتان شود. تا علاوه بر پاک کردن آرایش چربی پوستتان تنظیم شده و براقی پوست از بین رفته و پوستی نرم و شفاف داشته باشید.

پوست های مستعد اکنه

درست است که میسلار واتر به طور کلی ملایم است و برای پوست هایی که مستعد اکنه هستند مناسب می باشد. اما بهتر است برای پوست های این چنینی به دنبال میسلار واتری باشید که مزایایی مانند درمان مشکلات پوستی داشته باشد.

پوست های حساس

اگر پوست حساسی دارید باید میسلار واتری ملایم و بدون عطر تهیه نمایید. هم چنین مطمئن شوید که میسلار واتر شما به راحتی و بدون نیاز به مالش و کشیدن پوست آلودگی هارا پاک کند تا به این شیوه از بروز واکنش و حساسیت پوستی جلوگیری شود.

نحوه استفاده از میسلار واتر

نحوه استفاده از میسلار واتر

استفاده از میسلار واتر بسیار آسان است. کافی است مقداری از آن را به وسیله پد یا مقداری پنبه برروی پوست خود بکشید. به همین راحتی تمام آلودگی و چربی چوست شما بدون ایجاد واکنش های آلرژیک پاک می شود. هم چنین پس از استفاده از میسلار واتر نیازی به شست و شوی دوبراه با آب نیست. اما اگر پوست چرب و منافذ باز پوست دارید می توانید بعد از میسلار واتر با ژل مخصوص صورت خود را شست و شو دهید.
البته توجه کنید که متناسب با شرایط پوستی خود یک نوع میسلار واتر مناسب با پوستتان را انتخاب کنید و بسته به میزان چربی پوست آن را می توانید یک یا دوبار در روز استفاده نمایید.

 

زمان مصرف میسلار واتر و تونر

همان طور که گفتیم میسلار واتر و تونر دو محصول مراقبتی پوست هستند و هر شخص برای روتین پوستی کامل احتیاج دارد تا دو بار در روز مراقبت را انجام دهد. اما اگر آرایش ندارید، احتیاج به استفاده از میسلار واتر ندارید. از میسلار واتر برای اولین مرحله پاکسازی پوست آرایش شده استفاده می‌شود. مرحله دوم آن شستشو با یکی از انواع شوینده صورت به همراه آب است. پس از شستن صورت، زمان به کارگیری تونر خواهد بود. با توجه به اینکه باید دو بار درروز صورت خود را بشویید، پس دوبار هم به تونر احتیاج خواهید داشت.

آیا میسلار واتر برای درمان آکنه مفید است؟

پاسخ کوتاه این است: بله، مفید است. اما میسلار واتر چگونه به درمان آکنه کمک می‌کند؟ با توجه به مطالعات انجام‌شده هنگامیکه سلول‌های مرده پوست و همچنین کثیفی و چربی باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند، سبوم (تولیدشده توسط پوست که بعنوان مرطوب‌کننده طبیعی عمل می‌کند) قادر به ترک کردن منافذ نخواهد بود. این سبوم در غدد سباسه جمع می‌شود که به ایجاد جوش‌ سرسیاه و سرسفید منجر خواهد شد.

هنگامیکه این دانه‌های سرسیاه یا سرسفید ملتهب شوند، به یک جوش آزاردهنده تبدیل خواهند شد. از آنجا که میسلار واتر به ازبین بردن کثیفی، چربی و سلول‌های مرده پوست صورت شما کمک می‌کند، احتمال بسته شدن منافذ – که علت بروز آکنه است – را کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

برای داشتن پوست سالم احتیاج دارید تا از آن مراقبت کنید. آشنایی با انواع محصولات مراقبت پوستی و تفاوت آنها با یکدیگر به شما در انتخاب بهتر کمک خواهد کرد. ما در این مطلب به معرفی میسلار واتر و تونر پرداختیم و تفاوت آنها با یکدیگر را توضیح دادیم. اگر شما هم نکته‌ای در رابطه با این موضوع دارید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *