انتخاب بهترین ضد آفتاب

انتخاب بهترین ضد آفتاب برای انواع پوست

انتخاب بهترین ضد آفتاب با توجه به نوع پوست یکی از مهم ترین موضوعاتی است که قبل از خرید آن باید توجه کرد. به نظر شما بهترین ضد آفتاب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ آیا با روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب آشنایی دارید؟ با توجه به اینکه مصرف درست این کرم تاثیر بسیاری در پیشگیری از سرطان پوست دارد و باعث شفافیت و لطافت آن می گردد. به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب بهترین ضد آفتاب به نوع پوست و نحوه استفاده از آن بپردازیم. در این مقاله از سایت “آوا اسکین کر” برای بررسی کامل به این موضوع با ما همراه باشید:

انتخاب بهترین ضد آفتاب چه تاثیری در سلامت پوست دارد؟

انتخاب بهترین ضد آفتاب می تواند تا حد زیادی از بروز چین و چروک بر روی صورت شما جلوگیری کند. همچنین به عنوان یک لایه محافظتی در برابر اشعه نور خورشید، مانع از ایجاد لک و آسیب های پوستی می گردد. اگر به دنبال پوستی شفاف و سالم هستید، بهتر است با توجه به نوع پوست خود، بهترین ضد آفتاب را انتخاب کنید. با استفاده از این محصول می توانید از خشک شدن، پیری زودرس و تیرگی پوست جلوگیری کرده و با یک تیر دو نشان بزنید.

اهمیت استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد افتاب به دلیل ترکیبات موثری که دارد، تاثیر زیادی در سلامت پوست داشته و به عنوان یک کرم ضروری در روتین مراقبت از پوست شناخته می شود. در قسمت زیر به اهمیت استفاده از آن اشاره خواهیم کرد:

  • کرم ضد آفتاب از برخورد اشعه فرابنفش به پوست جلوگیری می کند.
  • کرم ضد آفتاب مانع از پیری زودرس شده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب باعث کاهش لک های پوستی ناشی از اشعه خورشید شده و مانع از ایجاد کک و مک بر روی صورت می شود.
  • اگر مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار بگیرید ممکن است، پوست شما دچار آفتاب سوختگی شدید شود. در این حالت با ایجاد نقاط قرمز رنگ و خارش می تواند باعث آسیب دیدگی پوست گردد. استفاده از کرم ضد آفتاب تا حد زیادی از این مسئله جلوگیری می کند.
  • نور آفتاب در برخورد با پوست می تواند باعث ایجاد جهش های ژنتیکی و در نهایت سرطان پوست شود. بنابراین لازم است با ماده موثری در برابر این امواج از پوست محافظت شود.

انتخاب بهترین ضد آفتاب

بهترین ضد آفتاب چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب بهترین ضد آفتاب برای حفظ سلامت پوست‌ تان اهمیت زیادی دارد. اما امروزه برند های مختلفی، این محصول را تولید کرده اند. برای اینکه بتوانیم از بین انواع مختلفی از محصولات، بهترین ضد آفتاب را انتخاب کنیم باید با ویژگی های آن آشنا شویم: ضد آفتاب ها به دلیل ترکیبات خود برای انواع پوست، میزان SPF و نحوه محافظت در برابر نور خوشید با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل برای انتخاب درست این محصولات باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • فاکتور محافظتی در برابر نور خورشید(SPF): بهترین spf برای ضد آفتاب در مصارف روزانه برابر 30 است. بهتر است از مصرف بالاتر یا کمتر از این مقدار جلوگیری کنید. چراکه می تواند آسیب های زیادی را به پوست شما وارد کرده و اشعه های بیشتری به پوستتان برخورد کند.
  • ترکیبات بهترین ضد آفتاب: بهترین کرم ضد آفتاب محصولی است که فاقد پارابن و مواد مضر باشد. از این رو هنگام خرید ضد آفتاب،حتما به این نکته توجه کنید. پارابن یک ماده خطرناک بوده و ممکن است احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

برای اینکه بتوانید بطور صحیح از پوست خود در برابر اشعه نور خورشید و آسیب های آن جلوگیری کنید، لازم است با نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب آشنا باشید: در این قسمت به برخی از این نکات مهم پرداخته ایم:

  • بهتر است حدود 30 گرم از انواع کرم های ضد آفتاب را با توجه به نوع پوست خود برای پوشاندن پوست صورت یا بدن استفاده کنید.
  • 15 الی 20 دقیقه قبل از رفتن به بیرون کرم ضد آفتاب را بزنید. چرا که این کرم باید به سطح پوست نفوذ کرده و مدتی طول می کشد تا جذب شود.
  • بعد از دو الی سه ساعت اگر در معرض نور خورشید هستید، بهتر است کرم خود را تجدید کنید.
  • بهتر است ضد آفتاب را به هر نقطه ای از بدن که در معرض اشعه نور خورشید است، بزنید.

بیشتر بدانیم: راهکارهای موثر برای درمان لک صورت

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *