راهکار های موثر برای درمان لک صورت

راهکار های موثر برای درمان لک صورت (عوامل ایجاد لک)

راهکار های موثر برای درمان لک صورت چیست؟ پوست صورت از ورود انواع آلودگی ها و میکروب ها جلوگیری کرده و نقش منحصر به فردی در زیبایی صورت دارد، لکه های پوستی به تغییر رنگ قسمتی از پوست گفته می شود که به دلایل مختلف ارثی، عوامل محیطی و … ایجاد می شوند. این لکه ها باعث کاهش شفافیت و زیبایی پوست می شوند.

راهکار های موثر برای درمان لک صورت چیست؟ لک صورت یکی از رایج ترین عارضه‌ها بر روی پوست می باشد که ممکن است در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ایجاد شود. نور خورشید باعث تولید ملانین (رنگدانه پوست) در صورت شده  و میزان پراکندگی ملانین، منجر به ایجاد انواع تیپ های پوستی روشن تا تیره می شود.

اگر شما هم جزو آن دسته کسانی هستید که لک های روی صورتتان شما را آزار می دهد؟ و یا به دنبال روشی موثر برای درمان لک های خود هستید، در این مقاله از سایت ” آوا اسکین کر” با ما همراه باشید:

راهکار های موثر برای درمان لک صورت

یکی از دلایل اصلی ایجاد لک روی پوست، تولید بیش از حد چربی در سطح پوست است. بعد از ترکیدن جوش و از بین رفتن آن، معمولا جای جوش ها به صورت لک بر روی پوست باقی می ماند. مسدود شدن منافذ پوست با چربی زیاد و سلول های مرده، کم کم تبدیل به آکنه و در نهایت موجب ایجاد لک در صورت خواهد شد.

با استفاده از راهکار های موثر برای درمان لک صورت خود می توانید تا حد زیادی لک هایتان را درمان کنید. این راهکار ها شامل موارد زیر است:

  • روش های پزشکی درمان لک صورت
  • روش های خانگی درمان لک صورت

قبل از پرداختن به این موضوع قصد داریم دلایل ایجاد لک صورت را در این قسمت بیان کنیم:

راهکار های موثر برای درمان لک صورت

چه عواملی باعث ایجاد لک صورت می شود؟

  • مسدود شدن منافذ پوست با سلول های مرده و چربی زیاد
  • ژنتیک
  • تغییرات هورمونی
  • استرس و فشارهای روحی و روانی
  • تغذیه نامناسب
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • عفونت‌‌ های ویروسی و باکتریایی
  • مصرف دارو
  • مراقبت نادرست از پوست
  • استفاده از لوازم آرایشی نا مرغوب

سریع ترین روش های درمان لک صورت

1. میکرودرم ابریژن

در این روش پزشک با استفاده از یک ابزار خاص، لایه خارجی پوست را از بین برده و با این کار منجر به تحریک تولید کلاژن می شود.

مقاله کاربرد های “میکرودرم ابریژن” و فواید آن برای جوان سازی پوست را در این قسمت مطالعه کنید.

2. میکرونیدلینگ

این دستگاه سوزن های بسیار ریزی دارد که با ورود خود به پوست می تواند باعث ترمیم و کلاژن سازی پوست شده و یک روش موثر برای از بین بردن لک های پوستی می باشد.

3.  استفاده از کرم های ضد لک و روشن کننده

برای کمرنگ کردن لک های پوستی و لایه برداری پوست می توان از کرم های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C که در روشن کردن پوست موثرند، استفاده کرد.

4. لیزر CO2

سریع ترین راهکار های موثر برای درمان لک صورت، استفاده از لیزر co2 است. این لیزر علاوه بر اینکه بر لکه ها تاثیر می گذارد، باعث جوان سازی و روشن تر شدن رنگ پوست نیز می شود. اشعه هایی که در این لیزر وجود دارد باعث تحریک پوست برای کلاژن سازی بیشتر می شوند.

5. ژل آلوئه ورا

یکی از راهکار های موثر برای درمان لک صورت استفاده از گیاه آلوئه وراست. این گیاه  دارای ماده ای به نام پلی ساکارید است که به رشد سلول های جدید پوست و بهبود لک ها کمک می کند.

6. ماست

ماست سرشار از اسیدهای مطلوب است که به پاکسازی پوست ما کمک می کند. همچنین، ماست منبعی غنی از اسید لاکتیک است که برای درمان لک های صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *