ویتامین های مفید برای درمان آکنه

ویتامین های مفید برای درمان آکنه

ویتامین های مفید برای درمان آکنه ؟ به دنبال راهی برای درمان آن هستید؟پس در ادامه مقاله همراه ما باشید که پاسخ تمام پرسش های خود را در این زمینه بیابید.

آکنه ها انواع مختلفی دارند و از نظر اندازه نیز با یکدیگر متفاوت اند. بیشتر آکنه هایی که به صورت خفیف بروز می کنند. با درمان های خانگی قابل درمان هستند؛ اما اشخاصی که دچار آکنه های طولانی مدت و شدید هستند حتما باید به پزشک مراجعه کنند. این نوع لک ها در هر سنی امکان دارد ظاهر شوند؛ اما معمولا در زنان یائسه و نوجوانان بیشتر دیده می شود.

آکنه ها انواع گوناگونی دارند که شامل جوش سر سیاه، جوش سر سفید و جوش های چرکی می شود. هرچه درمان آنها سریع تر آغاز شود، عوارض آنها نیز کمتر خواهد بود. آکنه زمانی ایجاد می شود که روزنه ها و منفذ پوست به وسیله سلول های مرده و یا باکتری ها بسته شود. که در ادامه مقاله ما به شما می گوییم که چگونه از ویتامین ها برای درمان آکنه استفاده کنید.

برای آگاهی از تاثیر ویتامین ها برای درمان آکنه، ابتدا آن را بشناسیم!

همان طور که در مقدمه مقاله گفتیم علت زیادی در ایجاد آکنه دخیل هستند؛ اما مهمترین آنها تغیرات هورمونی به خصوص در سنین بلوغ است. روش های درمانی متفاوتی برای درمان آکنه ها بیان شده است که ما در ادامه درباره منشا و تاثیر ویتامین ها برای درمان آکنه توضیحاتی می دهیم.

آکنه چیست؟

آکنه چیست ؟علل درمان آکنه تغیرات هورمونی به خصوص در سنین نوجوانی، تولید سموم پوست را زیاد می کند. همچنین افزایش چربی پوست باعث انسداد روزنه های پوستی می شود که این خود زمینه ساز رشد باکتری ها در این مناطق خواهد شد. یکی از علت های مهم به وجود آمدن جوش های چرکی ریشه در همین قضیه دارد. در ادامه مقاله به چگونگی اثرات ویتامین ها برای درمان آکنه بیشتر می پردازیم.

آکنه ها بر اساس ایجاد یا عدم ایجاد التهاب به دو گروه تقسیم می شود:

  1. آکنه های التهابی؛
  2. آکنه های غیر التهابی.ویتامین های مفید برای درمان اکنه

آکنه های غیر التهابی

این نوع از آکنه ها معمولا شامل جوش های سرسفید و جوش های سر سیاه می شوند. در این گروه همانطور که از نامشان پیداست التهاب پوستی دیده نمی شود. این گونه جوش ها اغلب بدون درد هستند.

  • جوش های سر سفید درواقع همان جوش های سر سیاه در بسته هستند. آنها بر روی سطح پوست برآمدگی های کوچکی ایجاد می کنند و معمولا اطرف خود هاله قرمز رنگی دارند.
  • جوش های سر سیاه، برخلاف جوش های سر سفید، سر باز هستند. آنها به صورت لکه هایی تیره همراه با برآمدگی های کوچک در سطح پوست ظاهر می شوند.

آکنه های التهابی

این گروه از آکنه ها شامل جوش های چرکی، کیست ها، پاپول ها و ندول ها هستند. آکنه های التهابی بسیار شدیدتر از غیر التهابی ها هستند و عوارض به جای مانده نظیر جای جوش در این موارد اغلب بیشتر است. این گونه ضایعات قرمزی، ورم و گرمی را روی پوست ایجاد می کنند.

اثر ویتامین ها برای درمان آکنه

انواع ویتامین ها و مواد معدنی بر باز نگه داشتن منافذ پوست تاثیر دارند. به همین دلیل بسیاری از آنها از بروز انواع آکنه پوست جلوگیری می کنند. در ادامه با انواع ویتامین های موثر در این زمینه بیشتر آشنا می شویم.

ویتامین های مفید برای درمان آکنه

ویتامین A

ویتامین های مفید برای درمان آکنه ؟ مانند ویتامین A به عنوان درمانی برای آکنه محسوب می شود؛ ولی به این نکته دقت کنید که چه مقداری از آن را دریافت می کنید. این ویتامین در گروه ویتامین های محلول در چربی قرار دارد و استفاده زیاد از آن موجب چرب شدن کبد می شود که بسیار خطرناک است.

این قضیه در زنان باردار بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و قبل از مصرف هر نوع مکملی باید با پزشک خود مشورت کنند. استفاده موضعی از ویتامین A نیز باعث از بین بردن آکنه ها می شود؛ چراکه این ویتامین در باز سازی هرچه سریع تر پوست شما تاثیر دارد.

روی از مواد معدنی مهم و ویتامین ها برای درمان آکنه

روی یک عنصر معدنی است که تاثیر بسیاری در درمان عوارض به جای مانده از آکنه دارد. افراد این امکان را دارند که هم به صورت موضعی بر سطح پوست خود از روی استفاده کنند و هم آن را به صورت مکمل های غذایی مصرف کنند.این عنصر باعث کاهش تولید چربی پوست می شود.

و در کم شدن التهابات پوستی نقش مهمی ایفا می کند.روی به نسبت دیگر ویتامین های مهم بدن، به مقدار کمتری مورد نیاز است. دوز حدود 30 میلی گرم از آن کافی است که آکنه های صورت شما را از بین ببرد. استفاده بی رویه از هر ویتامینی عواقبی را به دنبال دارد و در این مورد باعث ایجاد مسمومیت و اثرات نامطلوب ویتامین ها برای درمان آکنه می شود.

ویتامین E؛ از مهم ترین ویتامین ها برای درمان آکنه

در زمینه تاثیر ویتامین E به اندازه تاثیر ویتامین A تحقیقات انجام نشده است؛ اما به بیان متخصصان کمبود این ویتامین از عوامل ظهور آکنه بر روی صورت است که این موضوع از اثرات مثبت ویتامین ها برای درمان آکنه است. پس اگر روزانه 15 میلی گرم از این ویتامین را دریافت می کنید، اولین قدم را در پیشگیری از آکنه برداشته اید.

روغن درخت چای برای درمان آکنه

ترکیب بنزوئیل پراکسید را در روغن درخت چای می بینیم. این ماده دارای شباهت ساختاری با محتوای داخل آکنه دارد و همین شباهت ساختاری موجب از بین بردن باکتری های مسدود کننده روزنه می شود. همچنین دارای ویتامین سی و آنتی اکسیدان است که سبب از بین بردن باکتری ها می شود. این ترکیبات شیمیایی و ویتامین ها برای درمان آکنه موثر هستند.

استفاده از روغن درخت چایی معایبی را نیز به همراه دارد که شامل ایجاد خارش، سوزش و لایه برداری بیش از اندازه از پوست می شود.

چه زمانی بهتر است به پزشک مراجعه کنیم؟

در موارد خفیف بهتر است فرد با استفاده از ویتامین ها برای درمان آکنه اقدام کند. ولی در موارد شدیدتر همانند جوش های چرکی و پاپول ها زمان بیشتری نیاز است که آنها کاملا بهبود یابند. در صورتی که تعداد جوش های سر سفید و سر سیاه به طور تصاعدی افزایش یافت حتما به پزشک مراجه کنید.

در مواردی که در سطح پوست خود شاهد گرهک و کیست ها هستید، به پزشک مراجعه کنید چرا که ترکاندن و حذف خودسرانه این گونه جوش ها باعث به وجود آمدن جای جوش و زخم با ظاهری آزار دهنده روی پوست شما می شود.

کلام آخر…

ویتامین ها در چرخه های بیولوژیکی بدن ما بسیار تاثیر گذار هستند؛  به طوری که کمبود هریک از آنها باعث به وجود آمدن اختلالاتی در بدن ما می شود و ما در این مقاله در رابطه با اثرات ویتامین ها برای درمان آکنه صحبت کردیم. ویتامین ها به دو گروه بزرگ محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می شوند که در استفاده از آنها باید دقت کنیم و بدانیم جزء گروه محلول در چربی یا محلول در آب هستند.

در رابطه با استفاده از ویتامین های محلول در آب محدودیتی وجود ندارد؛ ولی برای مصرف از ویتامین های محلول در چربی باید به دوز دریافتی طبیعی آنها دقت کرد؛ در غیر این صورت اثرات مخربی در پی خواهد داشت.

پس برای مشاهده اطلاع بیشتر پیج اینساگرام آوا اسکین کر را دنبال کنید.

 

 

 

 

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *