نحوه ی استفاده از ماسک ورقه ای

سوالات متداول در مورد ماسک ورقه ای

 

ماسک ورقه ای یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین ماسک ها می باشد، در این مقاله به طور کامل نکات مهمی که باید در مورد آن بدانید را برای شما خواهیم گفت.

آشنایی با ماسک ورقه ای

این ماسک برای اولین بار در کره جنوبی تولید شد و خیلی سریع در سراسر دنیا محبوب شد و می توانیم بگوییم 90 درصد خانم ها این ماسک را در روتین پوستی خود قرار  داده اند، این ماسک در انواع مختلف آبرسان، روشن کننده و مغذی صورت تولید می شوند و برای انواع پوست مناسب است.

آیا میدانید که ماسک‌ ورقه ای از بهترین نوع سیلیکون درجه یک ساخته می شوند که میزان رطوبت پوست را به راحتی افزایش داده و اغلب از ایجاد خطوط چروک در طول شب جلوگیری می کند. در ادامه به سوالات متدوال در مورد ماسک ورقه ای پاسخ خواهیم داد.

چند بار در هفته از ماسک ورقه ای استفاده کنیم؟

این موضوع کاملا بستگی به نوع ماسکی است که شما استفاده می کنید ، به طور مثال ماسک هایی که حاوی مواد فعال مانند اسید گلیکولیک یا رتینول، بهتر است یک بار در هفته استفاده شود؛ زیرا این نوع مواد دارای خاصیت لایه برداری هستند و استفاده بیش از حد از آن موجب بروز مشکلاتی مانند حساسیت و خشکی پوست شوند.

گاهی اوقات نیز ماسک هایی که استفاده می کنید از ترکیبات ملایم تری برخوردار هستند که استفاده از آن 2 بار در هفته موردی ندارد، ولی بهترین کار این است که با افراد متخصص مشورت کنید تا بهترین را برای پوست خود انتخاب کنید.

چند نوع ماسک ورقه ای داریم؟

  • ماسک ورقه‌ای دور چشم
  • ماسک ورقه‌ای لب
  • ماسک‌های ورقه‌ای صورت

 ماسک ورقه ای چه فوایدی برای پوست دارد؟

  • نرم شدن  بافت پوست
  • بستن منافذ باز پوست
  • کاهش چین و چروک صورت
  • تمیز شدن آلودگی از روی پوست
  • درخشندگی و صافی
  • آبرسانی به پوست
  • کمتر شدن پف چشم
  • سفت شدن  پوست
  • لیفتینگ پوست

ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند؟

یک باور غلط در مورد ماسک ورقه ای این است که فکر می کنند هر چقدر این ماسک روی پوست بیشتر بماند تاثیرات مثبت تری روی پوست می گذارد، در حالی که اصلا این چنین نیست!

باید ماسک را برای حداکثر 20 دقیقه، روی پوست صورت خود نگه دارید و هرگز نگذارید ماسک روی پوستتان خشک شود زیرا روی پوست نگه دارید، زیرا می‌تواند پوست شما را تحریک کرده و حتی رطوبت آن را از بین ببرد.

ماسک ورقه ای

مطالعه بیشتر : ویتامین های مفید برای درمان آکنه 

آیا بعد از استفاده از ماسک ورقه ای باید صورت را شست؟

پس از برداشتن ماسک از صورت، همیشه مقداری از آن روی پوست شما می‌ماند؛ این عصاره‌های باقی‌مانده، منبعی غنی از موادمغذی ماسک است پس به جای تمیز کردن صورت، این عصار‌ه‌ها روی پوست ماساژ دهید. در نظر بگیرید که همیشه مقداری از سرم درون بسته می‌ماند؛ سرم مانده را روی پوست گردن و صورت بزنید. بگذارید زمان بگذر تا مواد مغذی ماسک کاملا جذب پوست شما شود بعد به شستن آن اقدام کنید.

بعد از ماسک ورقه ای چی به صورت بزنیم؟

درست است که ماسک ورقه ای تاثیرات خوبی روی پوست شما می گذارد ولی بعد از به روتین پوستی خود ادامه دهید اگر در روتین پوستی خود از آبرسان ، کرم دور چشم استفاده می کنید می توانید بعد از ماسک ورقه ای از آن ها استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم به سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاد پاسخ کامل بدهیم یادتان باشد این ماسک یکبار مصرف است و نمی توانید دوباره از آن استفاده کنید. تجربیات شما در مورد ماسک ورقه ای چگونه است خوشحال میشویم نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید روزانه اطلاعات جدید و مفید در مورد پوست را مطالعه کنید پیشنهاد می کنیم پیج اینستاگرام آوا اسکین کر را دنبال کنید تا همیشه بروز باشید.

 

 

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *