تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را در این مقاله از سایت” آوا اسکین کر” بررسی خواهیم کرد: مراقبت از پوست برای حفظ درخشندگی و سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. آبرسانی به پوست یکی از مهمترین مراقبت‌های پوستی است. یک آبرسان خوب باعث سلامتی و زیبایی پوست می‌شود، طوری که همیشه شاداب و با طراوت به نظر می‌رسید. کرم های آبرسان رطوبت را جذب نموده و مانع از خشکی پوست می‌شوند.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

هر دو این کرم ها باعث آبرسانی و مرطوب شدن پوست می شوند. اما تفاوت‌های کلیدی بین آن دو وجود دارد. به زبان ساده می‌توان گفت که کرم آبرسان به پوست شما کمک می‌کند تا آب موجود در محیط را جذب نماید. اما کرم مرطوب کننده به حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کند. اگرچه آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها هر دو به منظور جلوگیری از کم‌آبی و خشکی پوست کاربرد دارند اما با روش‌های متفاوتی وظیفه خود را انجام می‌دهند. هنگامی که سد محافظ طبیعی پوست به اندازه کافی هیدراته شود، پوست ما در برابر عوامل مخرب خارجی مانند آلودگی و باکتری‌ها به خوبی محافظت می‌شود.

عملکرد کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

کرم های آبرسان و مرطوب کننده برای حفظ شادابی و طراوت پوست بسیار مفید اند. علاوه برآن محتوای آب درون سلول‌ها به آنها اجازه می‌دهد تا منبسط و حجیم شوند و ظاهری صاف و جوان به پوست بدهند. زمانی که پوست، آب درون سلولی خود را از دست بدهد، خشک شده و تحریک‌پذیر می‌شود. در این موارد استفاده از آبرسانی که حاوی گلیسیرین یا اسید هیالورونیک باشد، رطوبت پوست را بهبود بخشیده و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد. اما کرم مرطوب کننده کاری می‌کند تا رطوبت در پوست حفظ شده و سدی در برابر از دست دادن رطوبت ایجاد شود.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

کرم آبرسان برای چه پوستی مناسب است؟

در صورتی که پوست شما کم‌آب باشد باید به سراغ کرم آبرسان بروید. از سرم یا کرم آبرسانی استفاده کنید که حاوی هیالورونیک اسید باشد. استفاده از آبرسان موجب می‌شود تا آب به خوبی در سلول‌های پوستی جذب شده و در نتیجه از دهیدراته شدن پوست جلوگیری شود. افرادی که پوست چرب دارند بهتر است از آبرسان یا مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنند که بر پایه آب باشد. پوست چرب اگر کم‌آب شود حتی ممکن است چربی بیشتری تولید نموده و مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین ترمیم کننده پوست چه ویژگی هایی دارد؟

کدام کرم برای پوست خشک توصیه می شود؟

به افرادی که پوست خشک دارند، استفاده از مرطوب‌کننده‌های غلیظ به جای آبرسان توصیه می‌شود. در این صورت مانعی در برابر خروج آب از پوست در پوست ایجاد خواهد شد. در کرم‌های مرطوب کننده اغلب از ترکیبات مغذی استفاده می‌شود تا سلامت پوست بهبود یابد. کره شی باتر، روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن کانولا از جمله این ترکیبات هستند.

اهمیت استفاده از کرم آبرسان چیست؟

اگر فردی که پوست دهیدراته دارد از کرم آبرسان استفاده نکند، خیلی زود پوستی چروکیده خواهد داشت و علائم پیری در آن نمایان خواهد شد. همچنین جهت حفظ شادابی، نرمی و درخشندگی پوست باید از کرم آبرسان استفاده شود.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *