درمان زخم معده با شیرین بیان

عوارض خوابیدن با آرایش چیست؟

عوارض خوابیدن با آرایش بسیار زیاد بوده و تداوم آن می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای پوست ایجاد کند. همانطور که می دانید پوست انسان روزانه در معرض آلودگی های بسیاری مانند باکتری ها و … قرار می گیرد. هنگام شب درصدی از آلاینده ها از منافذ پوستی عبور کرده و با بروز جوش و لکه ها همراه خواهد بود. در این مقاله از سایت “آوا اسکین کر” قصد داریم به عوارض خوابیدن با آرایش بیشتر بپردازیم:

عوارض خوابیدن با آرایش

رفتن به رختخواب بدون پاک کردن آرایش و شستن صورت، می تواند اثرات زیان باری داشته باشد. اگر آرایش خود را پاک نکنید ممکن است پوست شما دچار مشکلات و بیماری شود. چرا که سلول های پوستی هنگام شب استراحت کرده و به بازسازی پوست می پردازند. وجود آرایش مخصوصا کرم های گریم و کرم پودرهای سنگین روی پوست از این استراحت جلوگیری می کند. در ادامه به بررسی مهم ترین عوارض پوستی ناشی از خوابیدن با آرایش می پردازیم.

پیری زودرس و تخریب کلاژن

عدم پاک کردن و شستن آرایش از صورت، می تواند آلودگی های محیطی و باکتری ها را در داخل پوست، به دام بیندازد.  در نتیجه با افزایش رادیکال های آزاد، باعث جهش DNA، تخریب کلاژن و در نهایت پیری زودرس می شود.

ایجاد جوش و آکنه

استفاده طولانی مدت از آرایش در هنگام خواب می تواند منافذ پوست را مسدود و در نتیجه باعث ایجاد جوش و آکنه شود. زیرا بسیاری از محصولات آرایشی دارای موادی مانند سیلیکون‌ بوده که منافذ را مسدود می‌کنند. به خصوص آنهایی که بر پایه روغن هستند ممکن است برای افزایش چربی و مسدود شدن منافذ دردسر بیشتری ایجاد کنند. بیشترین علت بروز جوش های سرسیاه خوابیدن با کرم پودر سنگین است. هنگامی که پوست شما با یک پوشش ضخیم مسدود می شود، نمی تواند نفس بکشد و خود را تجدید کند. و نتیجه آن نقاط سیاه ریز، یا جوش ها هستند.

کدر و تیره شدن پوست

پوست انسان دارای آنزیم هایی است که از تیرگی و کدر شدن پوست جلوگیری می کند. یکی از عوارض خوابیدن با آرایش، این است که فعالیت های پوستی را مختل کرده و پس از مدتی این آنزیم ها نیم توانند به طور کامل تولید شوند؛ در نتیجه باعث تیرگی و کدر شدن پوست می شود.

درمان زخم معده با شیرین بیان

خشکی پوست

خوابیدن با آرایش می تواند در روند ریزش طبیعی یا لایه برداری پوست اختلال ایجاد کند. این می تواند منجر به یک چهره کدرتر، خشک و ناسالم شود. باقی گذاشتن آرایش روی صورت در طول شب، موجب زبری، پوسته شدن و خشکی پوست خواهد شد. پوست خشک، انعطاف پذیری کمی داشته و مستعد چین و چروک های عمیق است.

التهاب چشم ها

استفاده مکرر از لوازم آرایشی سبب بروز پاتوژن ها می شود و ماندن لوازم آرایشی روی پوست به ویژه هنگام خواب مقدار پاتوژن ها را در پوست افزایش می دهد. (پاتوژن ها باکتری هایی هستند که یک نوع بیماری پوستی به حساب می آیند.) از جمله خطرات بروز این باکتری ها در پوست می توان به ایجاد انواع حساسیت های چشمی، بروز التهابات چشمی و پوستی و همچنین عفونت کردن داخل چشم تا اطراف چشم اشاره کرد.

بهترین راه برای جلوگیری از خوابیدن با آرایش چیست؟

برای جلوگیری از خوابیدن با آرایش، بهترین راه حل این است که به یک روتین مراقبت از پوست شبانه متعهد شوید. لیستی از بهترین محصولات شوینده و مراقبت پوستی را تهیه و به انجام آن عادت کنید تا هر شب قبل از خواب انجام دهید. پاکسازی و لایه برداری منظم برای فعالیت سلول های جدید و امکان انجام فرآیندهای ترمیم طبیعی پوست ضروری است. پس از ایجاد یک روال پوستی خوب، رنگ پوست شما به قدری درخشان به نظر می رسد که برای روشن کردن آن تقریباً به آرایش زیادی نیاز نخواهید داشت.

تاثیر پاکسازی صورت در درخشندگی پوست

هنگامی که قبل از خواب پوست خود را نمی شویید، لایه ای از سلول های مرده و مواد آرایشی استفاده شده را روی سطح پوست خود باقی می گذارید، به این معنی که نور به درستی از صورت شما منعکس نمی شود. به همین دلیل پوست شما دیگر درخشندگی کافی را نداشته و چهره شما خسته و کدر به نظر خواهد رسید. استفاده از محصولات شوینده و لایه بردار متناسب با پوست می تواند تاثیر زیادی در بهبود و درخشنگی آن داشته باشد.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *