روتین مراقبت از پوست

روتین روزانه مراقبت از پوست صورت

روتین مراقبت از پوست صورت چیست؟ چه میزان به مراقبت از پوست خود اهمیت می‌دهید؟ همانطور که میدانید مراقبت از پوست، علاوه بر تاثیری که روی سلامت دارد، بر زیبایی و بالا بردن اعتماد به نفس هم تاثیرگذار خواهد بود. ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین مراحل روتین مراقبت پوست را برای شما توضیح دهیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید:

روتین پوست صورت چیست؟

روتین پوستی به معنای رسیدگی به پوست به شکل روزانه، هفتگی و یا ماهانه است. این کار برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس انجام می گیرد. با استفاده از روتین پوستی می توان باعث پاکسازی و مرطوب کردن انواع پوست شد. مراحل روتین مراقبتی به محصولات محدودی مانند شوینده، تونر و لوسیون خلاصه نمی شود. امروزه علاوه بر این محصولات می توان از روش فیشیال حرفه ای نیز برای روتین مراقبت از پوست و لایه برداری آن استفاده کرد.

روتین مراقبت از پوست

مراحل روتین مراقبت از پوست صورت

اگر می‌خواهید یک پوست سالم و شفاف و زیبا داشته باشید باید مراحل روتین پوست را به درستی انجام دهید که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت: روتین پوستی به طور کلی شامل مراحل پاکسازی مواد آرایشی، تنظیم pH پوست، آبرسانی و ضد آفتاب است.

  • مرحله اول: پاکسازی پوست از مواد آرایشی و آلودگی ها

پوست صورت در طول روز در معرض بسیاری از آلودگی های محیطی قرار می گیرد. پاکسازی پوست مهم ترین مرحله یک روتین پوستی است. این آلودگی‌ها منافذ پوست را می‌بندند و اجازه تنفس به پوست را نمی‌دهند. بهترین راه برای رهایی از این مشکل شستن و پاکسازی پوست است. پاکسازی را می توان با چند روش انجام داد که شامل: شستن صورت با شوینده ها و تونرها، استفاده از ماسک های پاکسازی، شیر پاک کن و پدهای آرایشی است.

برای کسب اطلاعات در زمینه تفاوت تونر با میسل واتر به روی لینک کلیک کنید.

  • مرحله دوم: تنظیم pH و متعادل کردن پوست

در این مرحله برای متعادل کردن پوست صورت خود از تونر استفاده کنید.  این محلول غنی از انواع ویتامین ها و مواد ضروری پوست است و نیاز سلول های پوستی را برطرف می کند.  از طرفی، تولید و ترشح چربی طبیعی پوست را کنترل می‌کند و مانع از ایجاد جوش و آکنه می‌شود. تونرها با تنظیم PH طبیعی پوست، تعادل آن را تامین کرده و به حفظ طراوت و شادابی صورتتان کمک می‌کند.

  • مرحله سوم: آبرسانی پوست و استفاده از مرطوب کننده ها

برای این کار می توانید از سرم ها استفاده کنید. این محصولات به دلیل فرمولاسیون ویژه ای که دارند می توانند باعث ایجاد رطوبت و بافت سبک در پوست صورت شوند. برای انتخاب مناسب سرم ها ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید.  استفاده از مرطوب کننده ها نیز به دلیل تثبیت سرم ها در منافذ پوستی می تواند تاثیر بسیاری در تقویت پوست صورت داشته باشد.

  • مرحله چهارم: استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد، با مسدود کردن نور مضر UV، علائم پیری را نیز کاهش دهد. پزشکان توصیه می‌کنند یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر انتخاب کنید که در برابر نور UVA و UVB محافظت می‌کند.

نکات مهم برای پاکسازی پوست

  • برای پاک کردن آرایش از صورت از پاک کننده های مبتنی بر پایه روغن مانند شیر پاک کن استفاده کنید. این پاک کننده ها برای کاهش کثیفی و آلودگی های مواد آرایشی به کار می روند. پس از آن بهتر است با استفاده از پاک کننده های مبتنی بر آب مثل میسل واتر، پوست صورت خود را از روغن ها و چربی های برجای مانده تمیز کنید.
  • برای استفاده از میسل واتر مقداری از آن را روی پد آرایشی ریخته و به آرامی روی پوست صورت خود بکشید.
  •  برای پاک کردن آرایش چشم‌ها از پاک کننده آرایش مخصوص چشم استفاده کنید.

در آخر 

زیبایی صورت علاوه بر اینکه می تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد، در نظر مخاطب نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت. با داشتن یک برنامه روزانه دقیق و عمل به آن قطعا می توانید سلامت پوست خود را حفظ کنید. پیشنهاد می کنیم با داشتن یک روتین مناسب پوستی از پیری زودرس پوست و ایجاد مشکلاتی همچون آکنه و جوش جلوگیری کنید. امیدواریم نکات بالا شما را در رسیدن به این هدف یاری کند.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *