روتین مراقبت از پوست جوش دار چیست؟

روتین مراقبت از پوست جوش دار چه تاثیری در درمان جوش و آکنه دارد؟ همانطور که می دانید تولید بیش از حد سبوم، باعث ایجاد پوستی چرب و جوش دار می شود. سبوم یک ماده مومی و روغنی است که علاوه بر آبرسانی پوست، باعث محافظت از آن در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید می شود. اما تولید بیش از حد آن با مسدود کردم منافذ پوستی می تواند باعث ایجاد جوش و آکنه  بر روی صورت شود. به همین دلیل داشتن یک روتین مراقبت از پوست جوش دار، می تواند نقش موثری در جلوگیری از ایجاد جوش شود. در این مقاله از سایت ” آوا اسکین کر” قصد داریم به این موضوع بیشتر بپردازیم:

روتین مراقبت از پوست جوش دار

استفاده از یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست می تواند باعث کاهش مشکلات پوستی و رفع جوش و آکنه شود. در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین روتین های مراقبتی پوست جوش دار اشاره خواهیم کرد:

استفاده از محصولات متناسب با نوع پوست

قبل از اینکه به مراقبت پوست جوش دار خود بپردازید، بهتر است با محصولات و ترکیبات موثر آن آشنا شوید.

  • محصولاتی مانند سالیسیک اسید ها با کاهش التهاب پوستی می تواند یک ترکیب موثر برای رفع جوش های سر سیاه باشد. این ترکیب منافذ مسدود شده را باز می کند.
  • رتینوئیدها نیز با لایه برداری پوست، باعث از بین رفتن سلول های مرده و کاهش التهابات پوستی می شوند. همچنین با کاهش باکتری های ایجاد شده  بر روی سطح پوست نقش موثری در پاکسازی آن دارند.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست در صبح می‌تواند برای پوست جوش‌دار بسیار مفید باشد. باید توجه داشته باشید که برای پاکسازی پوست خود از محصول متناسب با آن استفاده کنید.

تونر

استفاده از تونرها می تواند چربی اضافی پوست را که منجر به جوش در صورت می شوند، از بین برده و به کاهش التهابات پوستی کمک کند. در نظر داشته باشید که تونر خریداری شده عطر و الکل نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: معجزه روشن کننده پوست

کرم مرطوب کننده

استفاده از کرم های مرطوب کننده برای هر نوع پوستی( چرب و خشک) توصیه می شود. این محصول باعث ایجاد حالت دهیدراته  و رطوبت بیشتر پوست می شود. در نتیجه از مسدود شدن منافذ باز جلوگیری می کند.

روتین مراقبت از پوست جوش دار

کرم ضد آفتاب

مهم‌ترین محصول در روتین مراقبت از هر نوع پوست، کرم ضد آفتاب است. بعضی از داروها و روش‌های درمانی جوش می‌توانند حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش دهند. در روتین مراقبت از پوست جوش دار توصیه می شود از ضد آفتاب های بدون چربی و غیر کومدون زا استفاده کنید.

ماسک صورت

استفاده از یک ماسک ضد جوش در روتین مراقبت از پوست جوش دار می تواند باعث کاهش جوش و آکنه پوستی شود. یک ماسک صورت مناسب می‌تواند به مبارزه با چربی و ناخالصی‌ها کمک کند، خشکی را کاهش دهد و پوست را هیدراته کند. تا سه بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

علائم پوست جوش دار چیست؟

پوست جوش دار عمدتا حالت چرب داشته و بر روی ظاهر صورت تاثیر می گذارد. علائم پوست چرب و شدت آن بین افراد متفاوت است. ژنتیک ممکن است در میزان چرب شدن پوست نقش داشته باشد. تغییرات هورمونی یا سطوح استرس بالا نیز ممکن است باعث افزایش تولید سبوم روغنی و ایجاد جوش در بدن شود. از علائم پوست جوش دار و چرب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهری براق یا چرب
  • منافذ بسیار بزرگ
  • حالت زبر
  • جوش های سر سیاه
  • زخم های مربوط به آکنه
  • منافذ مسدود شده

چگونه از ایجاد جوش بر روی پوست جلوگیری کنیم؟

تا اینجا با روتین مراقبت از پوست جوش دار آشنا شدیم، در این قسمت به برخی از مهم ترین عواملی که می تواند در کاهش چشمگیر جوش های صورت نقش داشته باشد، اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از رژیم غذایی مناسب می تواند باعث بهبود عملکرد سلول های پوستی شود. غذاهایی که چربی و ترانس بالایی دارند، می تواند باعث افزایش میزان سبوم تولید شده از پوست و در نهایت ایجاد جوش بر روی صورت شود.
  • برای جلوگیری از ایجاد جوش بایستی از محصولات و مواد آرایشی مناسب برای پوست چرب و مستعد جوش استفاده شود. برخی از محصولات آرایشی به ویژه آن هایی که بر پایه روغن هستند، می توانند باعث مسدود شدن منافذ پوستی شده و علائم پوست چرب را بدتر کنند.
  • داشتن یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست می تواند از ایجاد جوش ها و آکنه های پوستی جلوگیری کند. این روش برای افرادی که به دلیل ژنتیک یا تغییرات هورمونی، چربی پوست بالایی دارند، توصیه می شود.

 

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *