درمان جای جوش تضمینی

درمان جای جوش تضمینی

درمان جای جوش تضمینی یکی از دغدغه‌های افراد  است . جوش‌های ایجاد شده روی صورت بعد از مدتی از بین می‌روند اما آنچه باقی می‌ماند جای جوش روی صورت است. در بسیاری از مواقع این جای جوش به صورت التهاب، فرورفتگی، جای زخم، لکه تیره رنگ و… دیده می‌شود.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش‌های مختلف درمان جای جوش آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله با اوا اسکین کر همراه ما باشید.

چرا جوش میزنیم؟

درمان جای جوش ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، در بدن هر فردی ممکن است شدت این جوش و آکنه با توجه به دلیل آن متفاوت باشد. آکنه یا همان جوش یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است که معمولا از سنین بلوغ آغاز می‌شود. این بیماری به هیچ عنوان نمی‌تواند به یک عارضه خطرناک تبدیل شود.

بهترین روش ها برای درمان جای جوش تضمینی

سیاری از افراد پس از سنین کودکی و وارد شدن به دوران نواجوانی با کابوسی به نام جوش دست و پنجه نرم می کنند و یکی از دغدغه هایشان می شود درمان جوش! اما پس از اینکه جوش های آزار دهنده به مرور از صورتشان خداحافظی کردند دغدغه بزرگتری به نام درمان جای جوش و آکنه را برای فرد می گذارد!!!

شاید بسیاری از شما برای رهایی از جوش های صورت تمامی روش ها اعم از ماسک های خانگی و مراجعه پی در پی به مطب متخصین پوست را امتحان کرده اید و بزرگترین نگرانی شما به جا ماندن جای جوش ها بر روی صورتتان باشد.

انواع جای جوش و آکنه

اسکارها یا اثرات به جا مانده از جوش و آکنه به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند:

  • اسکارهای آتروفیک یا جای جوش فرورفته: در این حالت بافت پوستی تحلیل می‌رود.
  • اسکارهای هایپرتروفیک یا جای جوش برآمده: در این حالت بافت پوست اضافه می‌آید.

درمان جای جوش تضمینی

چگونه جوش باعث ایجاد اسکار بر روی صورت می شود؟

زمانی که پوست دچار جوش می‌شود به سطح پوست آسیب می‌زند و موجب از بین رفتن فیبرهای کلاژنی می‌شود، این شرایط عامل انعطاف پذیری و نازک شدن پوست می‌باشد، همچنین جوش ها موجب از بین رفتن چربی طبیعی شده و باعث باز شدن منافذ پوست نیز خواهند شد. پس از بهبود جوش ها اسکار ناشی از آن همچنان بر روی پوست باقی می‌ماند و ظاهری ناخوشایند را ایجاد می‌نمایند.

از بین بردن جای جوش با جوش شیرین

اما جوش شیرین دقیقا چگونه می‌تواند به از بین بردن جای جوش و زخم های باقی مانده جوش ها در پوست کمک کند؟ جوش شیرین قابلیت رساندن اسید پوست به حد تعادل را دارد و نقش یک لایه بردار طبیعی را ایفا می‌کند. برای این کار، جوش شیرین سلول های مرده پوستی را حذف کرده و حس تازگی را به پوست بر می‌گرداند.

همچنین جوش شیرین به نواحی اطراف زخم ها آسیبی وارد نمی‌کند. استفاده از دو واحد آب و یک واحد جوش شیرین می‌تواند محلول خوبی را به وجود آورد. از همین محلول برای پوست استفاده کنید و پس از یک دقیقه آن را به آرامی شست و شو دهید.

درمان‌های خانگی برای از بین بردن جای جوش

اگر می‌خواهید هایپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب را درمان کنید، می‌توانید این کار را با درمان‌های خانگی شروع کنید.جالب است بدانید که از بین بردن جوش تا درمان جای و رفع قرمزی آن فرآیند راحت تری است و برخلاف تصور بسیاری از افراد، معمولاً زمان زیادی نیاز است تا جای جوش به طور کامل از بین رفته و پوست به حال نرمال و طبیعی اش بازگردد.

از بین بردن قرمزی جای جوش صورت

برای درمان  جای جوش لکه ها و قرمزی جوش بر روی پوست می توان از روش های درمانی مختلف استفاده کرد.

مصرف ویتامین سی

اولین گزینه مصرف ویتامین سی است؛ این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود که به سلامت بدن شما در داخل و خارج کمک می کند. طبق تحقیقات کلینیک کلیولند، این ویتامین می تواند در کاهش ظاهر قرمزی و لکه جوش به شما کمک کند. این اتفاق در اثر بالا رفتن میزان تولید کلاژن رخ می دهد.

آزلاییک اسید

آزلاییک اسید نیز به داشتن فواید ضد التهابی خود معروف است و در زمینه جوش های فعال و قرمزی جای آن ها می تواند به شما کمک کند. از جمله دیگر مواد پیشنهادی که مصرف آن ها در این زمینه فواید زیادی دارد می توان به ماندالیک اسید، نیاسینامین، هیدروکینون، رتینوئید ها و… اشاره کرد.

داروهای شیمیایی

یکی دیگر از راهکارهای رایج درمان جای جوش قرمز مصرف قرص های شیمیایی است. داروهای شیمیایی در واقع لایه بالایی پوست را که زخم ها و قرمزی‌های جوش در آن هستند را پاک کرده و لایه زیرین که نرم و صاف است را نمایان می‌کند.

بهترین کرم ها برای از بین بردن جای جوش

کرم ژل ترمیم کننده اکنس 4 ساین اسکین

اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است پیشنهاد می کنیم برای درمان جای جوش از کرم ژل ترمیم کننده اکنس 4 ساین اسکین استفاده کنید. این کرم به دلیل داشتن بافت سبک که سرشار از نیاسین آمید و ویتامینA است، به سرعت جذب پوست می شود و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند.

ژل ترمیم کننده اسکارلیفت درمالیفت

محصول بعدی که می توانید از آن برای درمان جای جوش استفاده کنید، ژل ترمیم کننده اسکارلیفت درمالیفت است. ژل ترمیم کننده اسکارلیفت درمالیفت ساخت ایران است و با حجم 25 میلی لیتر در دسترس شما قرار دارد.

درمان جای جوش تضمینی

کلام اخر

همان طور که در طول مقاله گفته شد، محصولات بسیاری برای درمان جای جوش و آکنه ملتهب وجود دارد. برخی از آن ها آنتی بیوتیک هایی هستند که با هدف قرار دادن باکتری های مولد، به رفع مشکل کمک بسیاری می کنند؛ اما برخی دیگر با کاهش سطح سبوم یا از بین بردن سلول های مرده پوست، آکنه را متوقف می کنند.  برای دیدن پیج اینستاگرام آوا اسکین کر کیلیک کنید.

در این مقاله به صورت کامل در مورد درمان جای جوش تضمینی مطالعه کردیم، لطفا نظرات خود را برامون ارسال کنید.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *