برای از بین بردن سریع جوش صورت چیکار کنیم

برای از بین بردن سریع جوش صورت چیکار کنیم

برای از بین بردن سریع جوش صورت چند روش ساده و خانگی وجود دارد. در این مطلب روش‌هایی برای درمان سریع جوش صورت به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند سلول‌های مرده پوست را از بین برده و باعث رفع جوش صورت و درمان جای جوش شوند. در ادامه با آوا اسکین کر همراه باشید.

برای درمان خانگی جوش صورت و آکنه چیکار کنیم

پوست صاف و شاداب یکی از معیارهای زیبایی چهره و بالا رفتن عزت نفس است. اما عوامل بسیاری مانند تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، ژنتیک موجب ایجاد جوش و آکنه روی پوست می‌شود. اولین اقدام کسانی که از این عارضه رنج می‌برند استفاده از راه‌های مختلف درمان خانگی و دارویی برای برگرداندن سلامت به پوست است.  در ادامه شما را با بهترین راه‌های درمان خانگی جوش صورت آشنا می‌کنیم.

مواد غذایی که در رژیم غذایی

همچنین کسانی که جوش و آکنه روی پوست صورت خود دارند باید مصرف قند و چربی را محدود کنند. زیرا رژیم غذایی که حاوی این مواد باشد باعث افزایش تولید سبوم پوست می‌شود. مواد غذایی که در رژیم غذایی این افراد باید محدود شود شامل موارد زیر است:

  • نان سفید
  • نوشابه گازدار قندی
  • کیک
  • شیرینی
  • فست فود
  • غذاهای کنسروی

اما غذاهایی که باید جایگزین این مواد شود و شاخص گلیسیمی پایین دارند شامل موارد زیر است:

  • میوه و سبزیجات تازه
  • حبوبات
  • آجیل

درمان خانگی جوش صورت با تغییر سبک زندگی

استرس با تاثیری که بر عملکرد سیستم ایمنی دارد موجب تغییر در سطح هورمون‌ها می‌شود و به این ترتیب میزان سبوم و التهاب پوست را افزایش می‌دهد و موجب بروز آکنه و جوش می‌شود. استرس همچنین با تاثیری که بر باکتری‌های روده دارد نیز می‌تواند موجب ایجاد التهاب در بدن شود.

درمان سریع جوش صورت

چند نکات ساده برای درمان سریع جوش صورت با روش خانگی

درمان جوش روی گونه با ضدعفونی‌کردن تلفن همراه
درمان جوش روی گونه با استفاده درست از گوشی تلفن همراه
درمان جوش روی گونه با شستن روبالشتی‌ها
درمان جوش روی گونه؛ شستن مرتب دست‌ها
درمان جوش روی گونه با عمل به دستورات پزشک
درمان جوش روی گونه با مصرف سبزیجات
درمان جوش روی گونه، استفاده‌از مکمل‌ها

درمان خانگی جوش صورت با ترکیبات طبیعی و موثر

1) روغن درخت چای

روغن درخت چای، یک ماده ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است؛ به این معنی که ممکن است پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری ایجاد کننده آکنه) را از بین ببرد. خواص ضد التهابی روغن درخت چای به صورتی است که می‌تواند تورم و قرمزی جوش‌ها را نیز کاهش دهد.

2) روغن جوجوبا

روغن جوجوبا، یک ماده طبیعی مومی است که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌شود. مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک می‌کنند؛ به این معنی که این مواد می‌توانند در تسریع بهبود زخم‌ها (از جمله آکنه و آسیب‌های ناشی از آن) نیز موثر باشند.

3) روغن زیتون

خواص روغن زیتون بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این روغن نه تنها برای سلامت بدن مفید است، بلکه یک درمان خانگی جوش صورت هم به حساب می‌آید. از آنجایی که روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب است، به درمان جوش کمک می‌کند.

4) لیمو

لیمو، سفیدکننده‌ای طبیعی است که به کمرنگ شدن جای انواع زخم روی پوست شما کمک می‌کند. لیمو سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، رشد سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

5)درمان جوش صورت با یخ

برخی افراد به صورت سنتی برای کاهش التهاب، قرمزی و درد جوش‌های چرکی و قرمز، از یخ استفاده می‌کنند. البته درمان جوش با یخ را نمی‌توان یک روش علمی دانست، زیرا برطرف‌کننده کامل جوش نیست. بلکه همان‌طور که گفته شد با ایجاد سرما، و کاهش جریان خون در ناحیه مورد نظر، از شدت التهاب جوش می‌کاهد.

درمان خانگی جوش صورت

چکیده‌ای از آنچه گفته شد

در این مقاله برای درمان سریع جوش صورت آشنا شدید. یاد گرفتیم با ساده‌ترین امکانات موجود در خانه و بهره‌گیری از گیاهان و مواد غذایی، چگونه پوست را از آلودگی‌ها پاک کنیم و با درمان جوش صورت، سلامت و زیبایی را به چهره بازگردانیم.

 

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *