مراقبت های بعد از فیشیال صورت

بعد از فیشیال صورت چه کارهایی انجام بدیم؟

مراقبت های بعد از فیشیال از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از تک تک مراحل فیشیال بگیرید،در ادامه مطالب با ما همراه باشید:

بعد از پاکسازی پوست چه کنیم؟

مراقبت های بعد از پاکسازی پوست شامل موارد زیر است:

1- دستکاری کردن جوش ممنوع!!

باید بدانید که بعد از فیشیال، پوست شما در حساس ترین حالت ممکن است که کوچکترین اشتباه ممکن است باعث نابودی پوست شما می شود، به هیچ وجه به جوش های خود دست نزنید، تخلیه کردن جوش ها اشتباه است چرا که در مراحل فیشیال متخصص جوش های شما را تخلیه می کند . اگر جوش سرسیاه یا سرسفیدی روی صورت شما مانده، یعنی این جوش هنوز آماده‌ی تخلیه شدن نیست یا به اصطلاح «نرسیده» است. هر تلاشی برای تخلیه این جوش می‌تواند باعث زخم شدن پوست و نهایتاً ماندن جای زخم روی صورت شما می‌شود.

2- آرایش سنگین

بعد از پاکسازی و فیشیال پوست شما به علت برداشته شدن لایه ی سطحی پوست قرمز و متوم خواهد بود به هیچ وجه از کرم پودر و کانسیلر های قوی برای پوشاندن این قرمزی استفاده نکنید، بهترین کار این است که حداقل به مدت یک روز از آرایش سنگین و لوازم مراقبت پوستی قوی استفاده نکیند. به پوست خود استراحت بدهید. به علاوه به دلیل باز بودن منافذ، پوست مستعد دچار شدن به عفونت‌های باکتریایی است.

3-به آرامی صورت خود را بشویید.

بعد از فیشیال سد های مراقبتی و سلول های مرده از بین می روند، پس نباید به پوست خود سخت بگیرید. استفاده کردن از صابون و شوینده های نامناسب باعث می شود به پوست شما صدمه وارد شود،برای همین بهتر است که در برنامه مراقبت های بعد از پاکسازی پوست برای شست‌وشو از یک شوینده آبرسان ملایم استفاده کنید.

فیشیال صورت

4- از ملتهب کردن پوست خودداری کنید.

اصلاح کردن و بند انداختن پوست اشتباه است، بهتر است به پوست خود استراحت بدهید تا ملتهب نشود.

5-خوردن میوه و سبزی و آب

شما می‌توانید به عنوان مراقبت‌های بعد از پاکسازی پوست خود از پزشک در مورد اینکه چه نوع غذاهایی را میل کنید پرسش‌های خود را داشته باشید.

به احتمال زیاد پزشک به شما پیشنهاد می‌کند که مصرف میوه و سبزیجات خود را بیشتر از گذشته کنید، چرا که از این طریق قدرت کلاژن سازی پوست شما بسیار بیشتر می‌شود و همین روند موجب می‌گردد که پوست شما شفاف‌تر و زیباتر شود.

6-به اسکراب‌ها و لایه‌بردارها نه بگویید

لایه برداری و اگزفولیشن بیش از حد باعث آسیب دیدن لایه‌ی محافظتی پوست شده و می‌تواند منجر به التهابات پوستی شود.

معمولاً برای پاکسازی پوست در کلینیک خانه سفید از مواد لایه بردار فیزیکی یا شیمیایی خاصی استفاده می‌کنیم که از لایه‌بردارها و اسکراب‌های خانگی بسیار موثرتر هستند. پوست شما برای مدت طولانی نیازی به لایه برداری ندارد ولی اگر اصرار به این کار دارید، حداقل ۳ تا ۴ روز به پوست خود استراحت بدهید.

اگر میخواهید در مورد ماسک زغالی اطلاعات بیشتر کسب کنید مقاله زیر را از دست ندهید.

نحوه استفاده ماسک زغال چگونه است؟

سوالاتی در مورد فیشیال

آیا استفاده از کمپرس سرد بعد از پاکسازی پوست مناسب است؟

استفاده کردن از کمپرس یخ هم برای اینکه پوست شما دچار التهاب نشود بسیار مناسب است و به همین دلیل بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از پاکسازی از کمپرس یخ استفاده کنید.

شستن صورت بعد از پاکسازی پوست مهم است؟

در واقع باید بدانید از آنجایی که شستشوی صورت اولین مرحله مراقبت از پوست پاکسازی شده می‌باشد اهمیت بسیاری هم دارد. برای تمیز کردن پوست باید از یک حوله پاکیزه استفاده کنید تا آلودگی روی پوست شما ایجاد نشود.

 

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی را در مورد مراقبت های بعد از فیشیال صورت به شما بگوییم امیدوارم برای شما مفید بوده باشد. می توانید با ما در صفحه اینستاگرام آوا اسکین کر در ارتباط باشید.

 

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *