درمان جوش با عرقیات گیاهی تضمینی

درمان جوش با عرقیات گیاهی تضمینی

درمان جوش با عرقیات گیاهی یکی از سوالاتی است که اکثر کاربران سایت آوا اسکین کر می پرسند، امروز در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل بررسی کنیم چه عرقیات و دمنوش هایی برای درمان جوش صورت مفید هستند؟ پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید…

عرقیات گیاهی مفید برای جوش صورت

عرق گلاب

درمان جوش با عرقیات گیاهی مانند گلاب یک آبرسان فوق العاده برای پوست های خشک می باشد و با عطر خوبی که دارد باعث آرامش روان انسان نیز می شود. این مایع خوشبوضد التهاب و باعث کاهش سوزش و قرمزی پوست صورت می شود و پوست آسیب دیده را ترمیم کرده و خاصیت ضد پیری نیز دارد. گلاب درجه یک باعث کنترل چربی پوست می شود و منافذ باز پوست را کنترل می کند و چربی پوست را نیز کاهش می دهد.

عرق کاسنی

عرق کاسنی دارای فسفر و کلسیم و ویتامین C می باشد. کسانی که طبع گرم دارند بیشتر از دیگر افراد ممکن است درگیر جوش باشند استفاده از عرق کاسنی درجه یک بر طبع گرم غلبه می کند و بدن فرد معتدل می شود و جوش های حاصل از گرمی را کاهش می دهد. جوش هایی که بر اثر مشکلات کبد و صفرا روی صورت ایجاد می شود و جوش هایی در اثر غلظت خون بوجود می آیند با خوردن عرق کاسنی حل می شوند. طرز استفاده از عرق کاسنی برای جوش: عرق کاسنی را می توان خورد و یا صورت را با آن برای از بین بردن جوش ها شست و شو داد.

عرق بیدمشک

بیدمشک گیاهی معطر و باخواص درمانی زیاد است . عرق بیدمشک قند خون را کاهش می دهد. برای درمان جوش با دمنوش بید مشک و حتی عرق بید مشک می توان مقدار 50 گرم از برگ یا بید مشک خشک شده را در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. این دمنوش را صاف کرده و روزانه 3 فنجان از آن را بعد از هر وعده غذایی میل کنید. این نسخه را 3 هفته ادامه دهید و روزانه دو بار میل کنید.

درمان جوش با عرقیات گیاهی تضمینی

بهترین دمنوش برای جوش صورت

قبل از هر چیزی باید بدانید که نتیجه استفاده از دمنوش های گیاهی برای درمان جوش به اندازه روش‌های نوین پزشکی چشمگیر و سریع نیست؛ اما راحت، موثر، کم‌هزینه و بی‌خطر است. بسیاری از افراد توانسته‌اند با استفاده موضعی و خوراکی از دمنوش‌های گیاهی به راحتی موفق به درمان جوش و آکنه شوند. اما کدام دمنوش ها در از بین بردن جوش موثرند؟

محبوب‌ترین دمنوش‌های گیاهی که می‌توانند به شما در این امر کمک کنند شامل:

  • چای رویبوس
  • دمنوش بابونه
  • دمنوش نعناع
  • دمنوش گزنه
  • چای قاصدک

چای رویبوس

چای سبزرویبوس نوعی گیاه بومی آفریقای جنوبی است بوده و قرن‌هاست که در طب سنتی کشورهای مختلف استفاده می‌شود. چای رویبوس یک درمان موثر برای جوش و آکنه به شمار می‌رود؛ زیرا دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و تعدیل کنندگی سیستم ایمنی است.

دمنوش بابونه

قرن‌هاست که دمنوش بابونه به عنوان یک داروی محبوب در طب سنتی کشورهای مختلف استفاده می‌شود. چای بابونه یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان جوش و آکنه محسوب می‌شود؛ زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد.

دمنوش نعناع

دمنوش نعناع یکی از بهترین دمنوش هـای گیاهی برای درمـان جوش و آکنه اسـت؛ زیرا دارای خاصیت ضد آنـدروژنی بوده و مـی‌توانـد تعادل هورمونی را به بـدن برگردانـد. اگر جوش و آکنه‌ای که شمـا بـا آن دسـت و پنجه نرم مـی‌کنیـد به علت نوسانات هورمونی یا افزایش هورمون مردانه به وجود آمده اسـت، توصیه مـی‌کنیـم حتمـاً دمنوش نعناع را امتحان کنیـد.

دمنوش گزنه

دمنوش گزنه خون را تصفیه و سم‌زدایی مـی‌کنـد. این امر بـاعث مـی‌شـود تا پوسـتی صاف و بـدون جوش داشته بـاشیـد. این دمنوش حتی بر سلامت مو نیز تاثیرات مثبتی دارد. دمنوش گزنه سـرشار از ویتامـین‌هـای گروه B، ویتامـین K، سلنیوم و روی اسـت. این عوامل دسـت به دسـت هم داده و پوسـت و مو را تقویت مـی‌کننـد.

دمنوش قاصدک

گیاه قاصدک یکی دیگر از گیاهـانی اسـت که از قرن‌هـا پیش به عنوان یک داروی طبیعی کاربرد داشته اسـت. بومـیان آمریکا از آن برای بهبود سلامت پوسـت و رفع مشکلات آن اسـتفاده مـی‌کردنـد. چـای قاصدک بـا بهبود عملکرد کبـد، خون را پاکسازی کرده و سموم را از بـدن خارج مـی‌کنـد.

درمان جوش با عرقیات گیاهی تضمینی

شستن صورت با عرق کاسنی

دستیابی به پوستی زیبا، شاداب، شفاف، جوان و لطیف یکی از اهدافی است که هر شخص به دنبال آن است.

راه‌های زیادی برای دستیابی به این مقصود وجود دارد که قطعاً مهم‌ترین آن داشتن یک روتین پوستی شامل انواع شوینده‌های کاربردی است.

احتمالاً نام عرق کاسنی را شنیده‌اید، عرق کاسنی یک عرق گیاهی بسیار مفید است که خواص بسیار زیادی برای پوست دارد.

 

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *