رزرو وقت

تاثیر خواب بر روی پوست

تاثیر خواب بر روی پوست

در این مقاله می‌خوانید:

تاثیر خواب بر روی صورت زیاد شنیده‌اید و می‌دانید که برای حفظ سلامت و شادابی، به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارید. در واقع خوابیدن باعث می‌شود تا پوستتان زمان کافی برای بازسازی و ترمیم خود را داشته باشد.

به همین دلیل تاثیر خواب بر پوست و مو بسیار زیاد بوده و می‌توان گفت سلامتی شما در گرو داشتن خواب کافی است. در ادامه این مطلب، به بررسی عمیق‌تر این موضوع پرداخته‌ایم.

کم خوابی چه تاثیراتی در پوست دارد؟

 

تاثیر خواب بر روی پوست شما در طول روز در معرض آلودگی، میکروب‌ها، خشکی و بی آبی، نور خورشید و دیگر عوامل آسیب‌زا قرار دارد و با خواب کافی در طول شب، فرصت کافی برای بازسازی می‌یابد. بنابراین افرادی که خواب کافی ندارند، بیشتر در معرض آسیب‌های پوستی مانند چین و چروک، تیرگی دور چشم و … قرار دارند.

برخی از عوارض شب بیداری برای پوست عبارتند از:

  • تورم چشم‌ها
  • ایجاد یا تشدید تیرگی دور چشم
  • رنگ‌پریدگی صورت
  • افزایش چین و چروک
  • تشدید خطوط و شیارهای صورت
  • عمیق‌تر شدن شیار بین بینی و گوشه لب‌ها

ارتباط کم خوابی و ریزش مو

بسیاری از شواهد نشان می‌دهند که کمبود خواب یا داشتن خواب بی کیفیت، می‌تواند باعث ریزش مو در زنان و مردان شود. در واقع ارتباط کم خوابی و ریزش مو از این جهت است که خواب کم شبانه باعث افزایش سطح استرس در بدنتان می‌شود. در نتیجه شما مستعد ابتلا به بیماری طاسی منطقه‌ای خواهید شد.

علاوه بر این، بدن برای داشتن عملکرد درست به مقدار معینی مواد شیمیایی نیاز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها، الکترولیت است. با کم خوابی، روند جذب الکترولیت برای تامین انرژی بدن مختل شده و سطح ایمنی کاهش خواهد یافت. بنابراین مواد مغذی به صورت کامل به موها نمی‌رسند و ریزش مو اتفاق می‌افتد.

تاثیر خواب شب بر پوست چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده، تاثیر خواب بر سلامت پوست کاملاً واضح است. خوب خوابیدن به ویژه در شب برای سلامتی شما ضروری است.

از این رو پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر استفاده از محصولات بهداشتی صورت ، مانند کرم‌های مرطوب کننده، جوان کننده، ضد لک، ضد جوش، ضد پیری و … چند ساعت خواب بیشتر را نیز به برنامه خود اضافه کنید.

بدن در هنگام خواب، هورمون‌های رشد را ترشح می‌کند و این هورمون باعث بازسازی و ترمیم سلول‌ها و بافت پوست شما خواهند شد. یکی دیگر از موارد تاثیر خواب شب بر پوست ، تولید سیتوکین توسط بدن است که این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن عفونت‌های پوستی می‌شود.

تاثیر خواب بر روی صورت

 

تاثیر خواب در چهره چگونه است؟

 تاثیر خواب  بر  روی پوست ، کاهش پف چشم و جلوگیری از افتادگی پوست است. علاوه بر این، درخشش و زیبایی پوست شما نیز ارتباط مستقیمی با داشتن خواب کافی و با کیفیت شبانه دارد.

تاثیر خواب در چهره به حدی است که می‌توان آن را از عوامل اصلی سلامت پوست شناخت. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواب نیز حتماً روتین مراقبت از پوست قبل از خواب را متناسب با نوع و نیاز پوستتان انجام دهید تا در زمان خواب مواد مغذی کافی به پوست برسد.

بهترین زمان خوابیدن نیز بین ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح است؛ چرا که ترشح هورمون رشد در بدن از ساعت ۹ الی ۱۰ شب آغاز می‌شود. این هورمون برای سلول‌های مغزی و بازسازی بافت پوست بسیار مفید است.

تاثیر خواب بر جوش صورت

کمبود خواب به شدت سلامت پوست را تحت تاثیر قرار داده و موجب بروز آکنه یا تشدید آن می‌شود. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که کیفیت خواب ضعیفی دارند، بیشتر در معرض آکنه قرار دارید؛ چرا که خستگی شما بیشتر از افراد دیگر بوده و این امر با تشدید آکنه مرتبط است.

بهترین مدل خوابیدن برای پوست صورت

وضعیت خوابیدن، می‌تواند روی پوست تاثیر بگذارد و باعث ایجاد چین و چروک یا جوش صورت شود. توصیه می‌کنیم هنگام خواب، صورتتان را به بالش نچسبانید؛ زیرا این کار باعث ورود آلودگی‌ها به پوست و ایجاد جوش و آکنه خواهد شد.

بهترین مدل خوابیدن برای پوست صورت، به این شکل است که رو به آسمان بخوابید تا پوستتان با ملحفه و روبالشی برخورد نکند. علاوه بر این، مراقب باشید که پتو را روی سرتان نکشید، چرا که علاوه بر برخورد با پوست صورت، اکسیژن رسانی به پوست و بدن را نیز مختل می‌کند.تاثیر خواب بر روی صورت

آیا بی خوابی باعث لاغری صورت می‌شود؟

کم خوابی، خواب بی کیفیت و نداشتن برنامه منظم برای خواب از جمله عواملی هستند که باعث پف کردن و بهم ریختن فرم صورت می‌شوند. پس هر شب حداقل ۷ ساعت بخوابید تا بدن انرژی لازم را برای داشتن عملکرد مناسب دریافت کند.

اگر میخواهید هر روز مطالب تازه ای درمورد پوست و مراقبت های آن مطالعه کنید. پیج اینستاگرام آوا اسکین کر را دنبال کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *